۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴
تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز غنی در فاز ۱۴ پارس جنوبی| نقش متخصصان و دانش‌بنیان‌ها در فاز ۱۴
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز غنی در فاز ۱۴ پارس جنوبی| نقش متخصصان و دانش‌بنیان‌ها در فاز ۱۴

بوشهر- توسلی‌پور مجری فاز ۱۴ پارس جنوبی از تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز غنی در این فاز خبر داد و گفت: فاز ۱۴ معادل نصف گاز مصرفی روزانه استان تهران در فصل پرمصرف تولید دارد.

محمدمهدی توسلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به افتتاح قریب‌الوقوع فاز ۱۴ پارس جنوبی اظهار داشت: پارسال در اسفند ماه، نخستین ردیف شیرین‌سازی گاز این فاز وارد مدار شد و در آبان و دی ماه امسال نیز دو ردیف دیگر این فاز وارد مدار شدند که بزودی با راه‌اندازی آخرین ردیف این فاز، شاهد تکمیل پروژه خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس آمار موجود، بالغ بر ۵.۲ میلیارد دلار برای بخش‌های خشکی و دریایی و حفاری و ... در پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.

مجری فاز ۱۴ پارس جنوبی خاطر نشان کرد: چهار سکوی گازی و ۴۴ حلقه چاه و دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ از مهم‌ترین تاسیسات فاز ۱۴ هستند و امیدوارم با راه‌اندازی این فاز، شاهد افزایش تولید گاز کشور باشیم.

توسلی‌پور به تولیدات فاز ۱۴ اشاره و تصریح کرد: تولید ۵۰ میلیون متر مکعب گاز روزانه، ظرفیت این فاز مهم است و همچنین روزانه ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی نیز از دیگر تولیدات این فاز است.

تولید سالانه ۲ میلیون تن اتان و ال.پی.جی در فاز ۱۴

وی از تولید سالانه ۲ میلیون تن اتان و ال.پی.جی در فاز ۱۴ پارس جنوبی خبر داد و گفت: سالانه یک میلیون‌تن اتان و یک میلیون تن ال.پی.جی در این فاز تولید و ارسال می‌شود.

مجری فاز ۱۴ پارس جنوبی افزود: فاز ۱۴ با توان متخصصان داخلی و علیرغم تحریم‌های خصمانه علیه صنعت نفت، اجرایی شده و حتی بیش از ۷۵ درصد تجهیزات این فاز نیز ساخت داخل است که افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: از توان و تخصص و خلاقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح توسعه فاز ۱۴ استفاده کردیم و انصافا پاسخ خوبی نیز گرفتیم.

مجری فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز غنی در این فاز نشان دهنده اهمیت فاز ۱۴ است که معادل ۵۰ درصد مصرف روزانه گاز استان تهران در فصل پرمصرف است.

توسلی پور اظهار داشت: کارگران و مهندسان و متخصصان داخلی به صورت شبانه‌روزی در سرما و گرما فعالیت کردند تا این فاز وارد مدار شود که لازم است از همه عزیزان تقدیر کنم.

کد خبر: ۲۰۵٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ویرانی IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      تقدیر کنید!؟ اول حقوق کارگر و مهندسان این فاز رو برسانید در حد سرایدار و حراست پتروشیمی های عسلویه بعد ازشان تقدیر کنید