۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
ظرفیت پرنده‌نگری فلامینگوهای ایتالیایی در آبادان| اکوتوریسم نقش پررنگی در اقتصاد دارد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت پرنده‌نگری فلامینگوهای ایتالیایی در آبادان| اکوتوریسم نقش پررنگی در اقتصاد دارد

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت پرنده‌نگری فلامینگوهای ایتالیایی در آبادان باید احیا شود.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فلامینگوهای مهاجر ایتالیایی که هر ساله به به خورهای آبادان می‌آیند یک ظرفیت ویژه در زمینه پرنده‌نگری هستند و حتی این موضوع را به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کردم.

وی با تاکید بر اینکه اکوتوریسم نقش پررنگی در اقتصاد دارد، افزود: امسال وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به آبادان دعوت کردم و بازدیدی از شهرستان داشتیم و یکی از موضوعاتی که حتی وزیر بر روی آن تاکید کرد ظرفیت پرنده‌نگری فلامینگوهای ایتالیایی بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی داد: فعالان گردشگری مطالبات زیادی مبنی بر توجه به فلامینگوهای ایتالیایی داشتند و به اعتقاد ما نیز اکوتوریسم ظرفیت بالقوه اقتصادی و فرهنگی شهرستان آبادان است که باید یک برنامه‌ریزی جامع برای آن صورت بگیرد.

مولوی توضیح داد: ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری در کنار یکدیگر فرصتی برای اشتغالزایی و معرفی هر چه بهتر شهرستان آبادان دارد.

وی عنوان کرد: قبلا اعلام کردم که شهرستان آبادان اکنون با مشکلاتی مواجه است و به همین علت پیشنهاد تشکیل کارگروه توسعه آبادان و خرمشهر را مطرح کردم ولی اکنون باید ظرفیت‌هایی همچون گردشگری روستایی، پرنده‌نگری و گردشگری آبی که بستر مناسبی دارند، احیا شوند.

نایب رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته معاونان و مسئولان عالی سازمان حفاظت محیط زیست را دعوت کردم و بازدید چندساعته و تخصصی از شرایط منطقه داشتند و یکی از محورهای گفتگو ظرفیت پرنده‌نگری به ویژه فلامینگوهای ایتالیایی در آبادان بود.

مولوی احیای فرصت‌های گردشگری را در گروی استفاده از نظرات دانش آموختگان و فعالان دارای طرح و ایده عملیاتی دانست و افزود: مدیران باید نقش حمایتی داشته باشند و بدون استفاده از ظرفیت نخبگان نمی‌توان کارهای مهمی انجام داد. به طور حتم حذف نخبگان در عملکرد مدیران تاثیر منفی دارد.

وی با بیان اینکه جوجه فلامینگوهایی که در خورهای آبادان متولد شده در همین منطقه نیز حلقه‌گذاری می‌شوند، خاطرنشان کرد: استفاده از اِلِمان‌های فلامینگو، نامگذاری یک خیابان به نام فلامینگو، برگزاری همایش مرتبط با پرنده‌نگری و معرفی ظرفیت‌های پرنده‌نگری به ویژه فلامینگو در مدارس و ادارات بخشی از مطالبات فعالان گردشگری آبادان است.

لازم به ذکر است، به دلیل موقعیت طبیعی و ساختار متفاوت تالاب بین‌المللی شادگان، این منطقه یکی از زیستگاه مهم حیات وحش و گونه‌های جانوری کشور شناخته شده است که خورهای «گوبان» و «گُواریَن» شهرستان آبادان به عنوان یک نقطه اتصال و شاهراه گردشگری این تالاب مورد اهمیت است. این خورها در ۳۰ کیلومتری شهرستان آبادان واقع شده‌اند که از یک سو به تالاب بین‌المللی شادگان و از سوی دیگر به خلیج‌فارس ارتباط دارند.

انواع مرغابی‌، اردک، لک‌لک، فلامینگو و انواع پرندگان آبزی از مهم‌ترین پرندگان مهاجر به تالاب بین‌المللی شادگان برای زمستان گذاری هستند که خورهای آبادان بخش قابل‌ توجه و توسعه محور آن است.

کد خبر: ۲۰۵٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha