۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
آغاز خرید تضمینی گندم در لرستان/ ۳۶۰ هزار تن گندم خریداری می‌شود
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان:

آغاز خرید تضمینی گندم در لرستان/ ۳۶۰ هزار تن گندم خریداری می‌شود

لرستان - بیرانوند، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید تضمینی گندم در لرستان آغاز شده و بر اساس پیش‌بینی جهاد کشاورزی امسال ۳۶۰ هزار تن گندم در لرستان خریداری می‌شود.

حجت الله بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از آغاز خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و اظهار داشت: از روز گذشته خرید تضمینی گندم در استان آغاز شده و اولین محموله هفت تنی خریداری شده است.

وی افزود: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن گندم در استان خریداری شد و بر اساس پیش‌بینی جهاد کشاورزی امسال ۳۶۰ هزار تن گندم در لرستان خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان بیان کرد: در کل استان ۵۰ مرکز خرید گندم فعال شده است و تا ۱۵ مهر ماه خرید تضمینی گندم ادامه دارد؛ پیش‌بینی خرید گندم در شهرستان پلدختر ۱۲ هزار تن است و پنج مرکز خرید در این شهرستان فعال شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خرید گندم در شهرستان ازنا و کوهدشت است، گفت: قیمت گندم معمولی دو هزار و ۵۳۷ تومان و قیمت گندم دوروم دو هزار و ۶۳۷ تومان است؛ استان لرستان ظرفیت استاندارد ذخیره سازی ۸۰۰ هزار تن گندم را دارد که شامل سیلو و انبارهای مکانیزه می‌شود.

بیرانوند تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار تن برنج، هزار و ۱۴۹ تن شکر و هزار و ۱۴۹ تن روغن نباتی در اختیار سیستم تنظیم بازار قرار داده‌ایم.

کد خبر: ۲۰٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha