۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
تولید مازاد گوشت دام و مرغ در اصفهان| نگرانی در حوزه تامین دام سبک داریم
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولید مازاد گوشت دام و مرغ در اصفهان| نگرانی در حوزه تامین دام سبک داریم

اصفهان- ایراندوست؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه در تولیدات گوشت دام و مرغ با مازاد تولید مواجه هستیم، گفت: استان اصفهان با نگرانی در حوزه دام سبک روبرو است.

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه تولیدات دام و طیور استان اصفهان، با ۲.۲ میلیون تن در سال رتبه اول کشور را دارد، اظهار کرد: استان اصفهان در تولید شیر با بیش یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن رتبه اول، در تولید تخم مرغ با ۱۵۰ هزار تن رتبه دوم و در تولید گوشت طیور با ۲۰۰ هزار تن رتبه سوم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان به اندازه ۱۳ استان تولید دام و طیور دارد، ادامه داد: بیشترین نگرانی ما در حوزه شیوع بیماری‌های ویروسی طیور است که سعی شده با مراقبت‌های دامپزشکی شرایط مطمئنی ایجاد شود.

ایراندوست افزود: اختلال ارز و مشکلات در تحویل و ارسال بار نیز معضلاتی را در حوزه نهاده‌های دامی به استان اصفهان تحمیل می‌کند بنابراین حفظ شرایط مطلوب نیاز به هماهنگی بین حوزه‌های حاکمیتی، بازار و دامدار دارد.

وی اضافه کرد: خشکسالی بر حوزه باغداری و زراعت تاثیر زیادی گذاشته و تولیدکنندگان را ترغیب به ورود به حوزه دام کرده است که این امر سبب شده امنیت غذایی و امنیت مواد پروتئینی در سطح کشور ارتقا یافته و در تولید و مصرف آن شرایط خوب و امیدبخشی ایجاد شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تولیدات گوشت دام و مرغ با مازاد تولید مواجه هستیم، گفت: استان اصفهان با نگرانی در حوزه دام سبک مواجه است، تفاوت عرضه و تقاضا در زمستان باعث ایجاد فشار بر عرضه دام سبک شده اما برنامه‌های حمایتی برای پشت سر گذاشتن فصل سرد سال داریم.

کد خبر: ۲۰۵٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha