۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
انتخابات اتاق بازرگانی فرصتی برای تغییر | جوان‌گرایی در حد شعار مانده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

انتخابات اتاق بازرگانی فرصتی برای تغییر | جوان‌گرایی در حد شعار مانده است

سمنان- متحدی، کارشناس اقتصادی گفت: انتخابات اتاق بازرگانی فرصتی برای تغییر و حرکت به سمت توسعه در استان سمنان است که امیدواریم این بار به خوبی از این فرصت طلایی بهره گیری شود.

ابوالقاسم متحدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه نتیجه اولیه احراز اهلیت کاندیدای انتخابات اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور روز گذشته اعلام شد و کم کم اتاق ها آماده برگزاری انتخاب هستند، تاکید کرد: انتخابات اتاق بازرگانی فرصتی برای تغییر و حرکت به سمت توسعه در سمنان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه با اتمام مهلت ثبت‌نام کاندیداهای دهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور، روند احراز اهلیت شرکت‌کنندگان آغاز شده و در سمنان نیز خبر می‌رسد افراد خوبی در آن ثبت نام کردند، افزود: امیدواریم که ذی ربطان با این موضوع، بتوانند تغییر اساسی را در استان سمنان پدید بیاورند.

میانگین سنی بالا

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه میانگین سنی اتاق بازرگانی استان سمنان بسیار بالا است تا جایی که از سن بازنشستگی مسئول آن شاید دو الی سه دهه می‌گذرد، بیان کرد: متاسفانه شعار جوان گرایی در هر دوره در اتاق سمنان داده می شود اما باز همان چهره‌ها در آن حضور پیدا می کنند تا جایی که میانگین سنی هیئت رئیسه اتاق از ۵۰ هم بیشتر است و هر سال هم همین افراد نامزد می شوند هر بار هم درباره جوانگرایی صحبت می‌کنند!

متحدی با بیان اینکه انتخابات اتاق بازرگانی فرصتی برای تغییر است، تاکید کرد: اینکه امیدوار باشیم کسانی که ۴۰ سال کار کرده‌اند خودشان دیگر نامزد انتخابات نشوند، فقط یک امیدواری است چرا که این افراد تیم هایی را دارند و روابط و لابی هایی را ساخته اند اما می توان امیدوار بود که رای دهندگان کاری درست و اساسی را صورت دهند چرا که تاکنون جوان گرایی در حد شعار مانده است.

نتیجه اولیه احراز اهلیت کاندیدای انتخابات اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور روز گذشته اعلام شد

وی با بیان اینکه البته منظور از تیم سازی و گروه سازی اصلا وجه منفی آن نیست اتفاقاً گروه حاضر در اتاق سمنان واقعاً از دل و جان برای این استان مایه می‌گذارند اما باید گفت نابغه ترین افراد هم بعد از یک دهه با خلا نوآوری روبرو می شوند و باید جایشان را به جوان تر ها بدهند، ابراز کرد: خاطرمان است که هر سال رئیس اتاق سمنان درباره جوانگرایی صحبت می کرد اما یک ساعت بعد خودش در انتخابات نام نویسی می کرد که این نشان می دهد اراده ای برای جوان گرایی در اتاق وجود ندارد.

تقویت تیم جدید با مشاوران جوان

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه انتخابات زمان تغییر است و امیدواریم که بتوانیم شاهد ترکیب جوان، جدید، با انگیزه و پر از ایده باشیم، گفت: اشکالات اساسی به اتاق بازرگانی سمنان وجود دارد که باید برطرف شود لذا امید است تیم دیگری بر سر کار بیایند برای مثال هنوز کسی به یاد ندارد که حتی دو جلسه اتاق در یک دهه اخیر در شرق استان سمنان برگزار شده باشد یا اصلاً در شهری بجز مرکز استان جلسه ای برگزار شده باشد.

متحدی با بیان اینکه ایراد دوم این است که عملاً اتاق خالی از هر نوع اظهار نظر دیگران است و تقریباً شهرستان های استان سمنان هیچ جایی در آن ندارند، ابراز کرد: موضوع بعدی این است که ما نتوانسته ایم در زمینه جذب سرمایه گذاران اقدامات درستی را در اتاق سمنان صورت دهیم تا همه استان سمنان به صورت یکپارچه از آن بهره مند شوند برای مثال اگر کسی بپرسد که این اتاق برای رفع بیکاری از طریق سرمایه گذاری در دامغان و میامی چه کرده است چه کسی می‌تواند پاسخ دهد؟

وی با بیان اینکه موضوع بعدی علاوه بر میانگین سنی بالا این است که اتاق باید یک رایزن اقتصادی و سرمایه گذاری در میدان باشد اما شاهد هستیم که مدام در پشت میزهای جلسات قرار است مشکلات حل شود که امکان پذیر نیست، افزود: امیدواریم در انتخابات اتاق ها و همچنین بعداً در هیئت رئیسه اتفاقات خوبی برای استان رقم بخورد و اگر تیم فعلی هستند، با مشاوران جوان تقویت شوند.

کد خبر: ۲۰۵٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha