۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
۲۱ روستای لرستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند/ احتمال افت فشار آب در تابستان
مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان:

۲۱ روستای لرستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند/ احتمال افت فشار آب در تابستان

لرستان - مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه ۲۱ روستای لرستان با جمعیت ۱۴ هزار نفر از آب شرب بهره‌مند می‌شوند گفت: پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال با افت فشار آب مواجه شویم.

حمیدرضا کرم وند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به موضوع یکپارچه سازی شرکت آب‌وفاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: یکی از اهداف این یکپارچه سازی گسترش خدمات و امکانات در حوزه آب به روستاهای استان بوده که تاکنون توانسته‌ایم خیلی از مشکلات روستاهای استان را با استفاده از تاسیسات شهری برطرف کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات حوزه آب روستایی افت فشار آب بوده به طوری که حدود ۲۵ هزار نفر از مشترکان با این مشکل مواجه بودند که توانستیم مشکل افت فشار آب را در این روستاها حل کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان عنوان کرد: در شهریور ماه امسال آبرسانی ۲۱ روستا انجام و ۱۴ هزار نفر جمعیت این روستاها از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: در حوزه آب شهری نیز مشکل خاصی در سطح استان وجود ندارد، احداث تصفیه خانه در پنج شهر استان در دستور کار است، تصفیه خانه کوهدشت با پیشرفت ساختمانی ۹۰ درصدی در دست انجام است.

کرم وند تصریح کرد: پروژه‌های آب و فاضلاب در تمامی شهر و روستاهای استان در حال فعالیت است و حدود ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در این پروژه‌ها مشغول کار هستند، اولویت ما استفاده از تجهیزات داخلی است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا سبب شده مصرف آب افزایش یابد به مشترکان توصیه می‌شود با توجه به اینکه فصل گرما را پیش رو داریم رعایت الگوی مصرف را داشته باشند و از آب شرب برای سایر مصارف و شست‌وشو استفاده نکنند، خانوارهایی که در طبقات فوقانی آپارتمان زندگی می‌کنند نیز از شبکه پمپ مخزن استفاده کنند تا آب نرمالی را دریافت کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان گفت: طی دو ماه فروردین و اردیبهشت ۱۵ میلیون متر مکعب آب مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش مصرف آب را داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود در خرداد و تابستان امسال اوج مصرف آب را داشته و با افت فشار آب مواجه شویم.

کد خبر: ۲۰٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha