۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
سودجویی از نبود اتحادیه باغداری در گلستان |دلال نرخ میوه را تعیین می کند
یک باغدار گلستانی مطرح کرد؛

سودجویی از نبود اتحادیه باغداری در گلستان |دلال نرخ میوه را تعیین می کند

گرگان_ ملاحی، باغدار گلستانی با بیان اینکه نرخ میوه در بازار توسط دلالان تعیین می شود، گفت: نبود اتحادیه باعث جولان دلالان در بازار میوه شده و باغداران به ناچار قیمت پیشنهادی واسطه ها را می پذیرند.

محمدابراهیم ملاحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سرما و یخبندان اواخر دی ماه امسال، به بیش از ۵۰ درصد باغ های استان خسارت وارد کرد.

این باغدار گلستانی افزود: با توجه به افزایش هزینه تهیه سبد و دستمزد کارگران، قیمت خرید میوه افزایش نداشته که این امر موجب شد تا توان باغداران برای برداشت محصول کاهش یابد، حتی در برخی موارد کشاورزان برداشت را رها کرده و میوه روی درختان مانده است.

وی ادامه داد: برخی از باغداران به دلیل پایین بودن قیمت خرید، محصول خود را در سردخانه ها نگه داشتند تا برای فروش شب عید توسط دلالان به بازار عرضه کنند.

ملاحی نبود اتحادیه در این حوزه را یکی از چالش های اصلی باغداران استان عنوان کرد و افزود: باید اتحادیه ای ایجاد کرد تا به واسطه آن هزینه های تولید مشخص شده و نرخ اصلی میوه تعیین شود.

وی اضافه کرد: نبود اتحادیه باعث جولان دلالان در بازار میوه شده و باغداران به ناچار تن به قیمت پایین محصول داده اند تا بخشی از هزینه های تولید را بدست آورند.

به گفته ملاحی، تولید میوه در استان با توجه به ظرفیت هایی که داریم باید به سوی صادرات قدم بردارد اما مشکلات این حوزه باعث شده تا باغدار نگاه معیشتی به تولیدات خود داشته باشد.
ملاحی یادآورشد: اگر دولت در این زمینه ورود نکند ضرر جدی به باغداران استان وارد می شود و واسطه ها نقش پررنگتری پیدا می کنند

کد خبر: ۲۰۵٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha