۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
حمله به خطوط لوله گاز نورد استریم کار آمریکا و نروژ بوده است
براساس تحقیقات روزنامه نگار آمریکایی؛

حمله به خطوط لوله گاز نورد استریم کار آمریکا و نروژ بوده است

شبکه آر تی در گزارشی، بایدن و ناتو را بر اساس نتایج تحقیقات سیمور هرش، روزنامه نگار سرشناس آمریکایی مسئول حمله سال گذشته به نورد استریم دانست.

به گزارش بازار، «حمله به خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه، توسط آمریکا و با مداخله نروژ صورت گرفت». این نتیجه تحقیقات صورت گرفته توسط سیمور هرش، روزنامه نگار آمریکایی است. آمریکا ۹ ماه برای این حمله برنامه ریزی کرده بود که سابقه آن نیز به سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد.

نتایج تحقیقات سیمور هرش به این شرح است: تصمیم بایدن به خرابکاری در خطوط لوله گاز پس از بیش از ۹ ماه گفتگوی پنهان و آشکار در داخل امنیت ملی واشنگتن در خصوص بهترین شکل برای دستیابی به این هدف صورت گرفت. در این مدت، موضوع این نبود که چگونه این ماموریت انجام شود، بلکه موضوع این بود که هیچ سرنخی در این خصوص که چه کسی مسئولیت آن را بر عهده دارد بر جا نماند.

خبرنگار آر تی گفت: در اوایل سال ۲۰۲۱ جو بایدن به جیک سالیوان مشاور امنیت ملی خود این مجوز را داد تا یک گروه درون سازمانی تشکیل دهد تا در این خصوص که چگونه این خطوط لوله گاز را از بین ببرند بحث و گفتگو کنند. سپس جیک سالیوان در پایان همان سال، گروه دیگری را تشکیل داد تا در خصوص اجرای این ماموریت گفتگو کنند و این موضوع فوق محرمانه بود.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha