۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
رشد ۵۸ درصدی حق بیمه تولیدی کشور در ۹ ماهه سال جاری

رشد ۵۸ درصدی حق بیمه تولیدی کشور در ۹ ماهه سال جاری

بیمه مرکزی، از رشد ۵۸ درصدی حق بیمه تولیدی در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش بازار، بیمه مرکزی در گزارشی آورده است: در هفت ماهه انتهایی پارسال و ۹ ماهه ابتدایی ۱۴۰۱، به ترتیب ۷۵۱/۱ و ۱۲۶۸/۵ هزار میلیارد ریال تولید حق بیمه شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۶/۶ و ۵۸/۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: در هفت ماهه آخر ۱۴۰۰ و ۹ ماهه اول ۱۴۰۱، به ترتیب ۴۶۶/۲ و ۶۴۲/۴ هزار میلیارد ریال در صنعت بیمه خسارت پرداخت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۵۴/۱ و ۵۶/۷ درصد است.

بنا براین گزارش، بر اساس عملکرد (حق بیمه و خسارت) صنعت بیمه "نسبت خسارت" در هفت ماهه انتهایی ۱۴۰۰ و ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱ به ترتیب ۱/۶۲ و ۶/۵۰ درصد است که در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه پارسال ۰/۶ واحد کاهش دارد.

بر این مبنا، صنعت بیمه، طی مقاطع زمانی مورد بررسی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۰/۴ و ۵۲/۵ میلیون بیمه نامه صادر کرده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، از ۴/۷ و ۴/۲ درصد رشد برخوردار است.

این گزارش تصریح دارد: طی مقاطع زمانی مورد بررسی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، صنعت بیمه در دولت سیزدهم به ترتیب ۳۲ و ۵۵/۴ میلیون فقره خسارت پرداخت کرده است که در ۹ ماهه اول ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه پارسال، معادل ۳۸/۴ درصد رشد داشته است.

گزارش بیمه مرکزی بیان میدارد، طی مقاطع زمانی مورد بررسی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، سهم بخش غیردولتی در صنعت بیمه به ترتیب ۶۸/۱ و ۷۴/۱ درصد است که در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه پارسال، ۶/۳ واحد افزایش داشته است.

همچنین در این گزارش آمده است در هفت ماهه آخر سال ۱۴۰۰، سهم ۳ رشته بیمه: شخص ثالث-مازاد، درمان و زندگی (عمر) به ترتیب ۳۴/۶، ۱۷/۴ و ۱۶ درصد بود که در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ به ترتیب به ۲۹/۷، ۳۰/۱ و ۱۴/۲ درصد رسیده است که بیشتر، نشان دهنده کاهش سهم بیمه اجباری شخص ثالث در ازاء افزایش سهم بیمه درمان در بازار بیمه است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، عقد قرارداد مازاد خسارت حوادث فاجعه‌آمیز (CAT) در رشته‌های آتش‌سوزی، مهندسی و پول در صندوق برای بیمه مرکزی و چهار شرکت بیمه ایران، آسیا، البرز و دانا با راهبری این سازمان و با سقف تعهد ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در هر حادثه؛ بخشی دیگر از اقدامات بیمه مرکزی را تشکیل می‌دهد.

بیمه مرکزی در گزارش خود، انعقاد قرارداد مازاد خسارت ریسک و حوادث فاجعه‌آمیز برای قبولی‌های اختیاری و قراردادی بیمه مرکزی در رشته‌های آتش‌سوزی، مهندسی و پول در صندوق با سقف تعهد ۷ هزار میلیارد ریال برای هر ریسک؛ را بعنوان بخش دیگری از تعهدات خود به منظور حمایت از حقوق بیمه‌گذاران عنوان کرده است.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha