۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
رشد ۲.۷ درصدی بی خانمان های آمریکا در سال ۲۰۱۹
کالیفرنیا در شرایط هشدار

رشد ۲.۷ درصدی بی خانمان های آمریکا در سال ۲۰۱۹

وزیر مسکن و توسعه شهری آمریکا هشدار داد که بی خانمانی در کالیفرنیا در سطح هشدار قرار دارد و در سال ۲۰۱۹ بی‌خانمان‌ها در این ایالت ا۱۶.۴ درصد افزایش داشته است وجمعیت بی خانمان‌ها در لس آنجلس در سال ۲۰۱۹ به حدود ۶۰ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از ان پی آر، گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا در نظر دارد بیش از یک میلیارد دلار کمک اضافی را در راستای مقابله با مشکل رو به رشد بی خانمانی در برنامه های دولت تصویب کند.

پدیده افراد آواره، بی خانمان و کارتن خواب در آمریکا به نوبه خود به معضلی برای این کشور تبدیل شده که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

بر همین اساس، دفتر فرمانداری کالیفرنیا روز چهارشنبه اعلام کرد که با توجه به حاد شدن بحران بی خانمانی در کالیفرنیا، فرماندار کالیفرنیا در نظر دارد که بودجه ای معادل ۱.۴ میلیارد دلار را برای پرداخت اجاره ماهانه، ساختن پناهگاه های بیشتر و ارائه خدمات درمانی برای کسانی که در یافتن مسکن تلاش می کنند، در مجلس به تصویب برساند.

نیوسام همچنین به امضای یک دستورالعمل اجرایی پرداخت که براساس آن استفاده از ۱۰۰ تریلر کمپینگ درجهت ایجاد مسکن موقت و توسعه  آژانس ها در جهت یافتن املاک عمومی در نزدیکی جاده های ایالتی و بزرگراه ها که می توان برای پناهگاه های اضطراری کوتاه مدت استفاده کرد، مد نظر قرار گیرد.

فرماندار بی خانمانی را یک بحران ملی می داند که مدام در حال گسترش است. بنابراین ایالت کالیفرنیا باید این معضل را یک وضعیت اضطراری تلقی کرده و با تزریق گسترده دلارهای دولتی به درمان آن بپردازد.

گفتنی است که بر اساس گزارشهای رسمی در سال ۲۰۱۹، بیش از یک چهارم از جمعیت بی خانمان این کشور در این ایالت سکونت دارند و جمعیت بی‌خانمان‌ها در آمریکا با رشد ۲.۷ درصدی مواجه بوده است.

 همچنین وزیر مسکن و توسعه شهری آمریکا هشدار داد که بی خانمانی در کالیفرنیا در سطح هشدار قرار دارد و مقامات محلی و ایالتی باید فورا به این بحران رسیدگی کنند.

شایان ذکر است در سال ۲۰۱۹ دست کم ۲۱ هزار و ۳۰۶ نفر به بی‌خانمان‌ها در این ایالت اضافه شده که ۱۶.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و جمعیت بی خانمان‌ها در لس آنجلس در سال ۲۰۱۹ به حدود ۶۰ هزار نفر افزایش یافته است.
 

کد خبر: ۲٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 0
      چرا آمار کل بی خانمان ها را نبود؟