۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
۵۴ کارخانه راکد گیلان در دهه فجر احیا شد
استاندار گیلان:

۵۴ کارخانه راکد گیلان در دهه فجر احیا شد

رشت - استاندار گیلان گفت: همزمان با دهه فجر ۵۴ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان فعال و احیا شدند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی به مناسبت ایام الله فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد: از فجر انقلاب سال ۱۴۰۰ تا بهمن ماه ۱۴۰۱به موازات احیای واقعی و فعال سازی ۵۴ واحد تولیدی راکد و غیر فعال در استان برای بهره برداری از ۱۴۴ طرح صنعتی با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی نزدیک به پنج هزار و ۴۴۰ نفر همت شده است.

عباسی تصریح کرد: تنها در ۱۰ ماهه سال جاری (فروردین تا پایان دیماه) در مجموع برای بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در حوزه ها ی صنفی، صنعتی و معدنی اشتغال جدید، مولد و موثر فراهم شد و این روند ادامه دارد.

وی افزود: هم چنین در این مدت براساس اطلاعات سازمان صمت استان گیلان نسبت به راه اندازی مرکز یکپارچه مدیریت پاسخگویی و پایش خدمت ۱۲۴ با ۱۰ کاربر با هدف دریافت گزارشهای مردمی به صورت بر خط هوشمند و رعایت اولویت ها در حوزه بازار، تحول در حوزه اصناف با برگزاری انتخابات دقیق اتاق اصناف و ورود چهره هایی با انگیزه و تحول گرا در بدنه اصناف – تاسیس اتاق فکر تولید و تجارت گیلان با عضویت نخبگان در قالب کمیته های تخصصی جهت رفع مشکلات و پایش های صنعتی ، تجاری استان، امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه گیلان ، پارک علم و فن آوری ، دانشگاه فنی حرفه ای استان اقدام و اهتمام شد.

استاندار گیلان گفت: در سالی که پشت سر گذاشته شد، در راستای اختصاص و صدور شناسه کالا برای بیش از دو هزار شرکت تولیدی، صنعتی گام موثری در شفافیت زنجیره کالا و هوشمند سازی بازرسی ها از زمان ابلاغ طرح تا کنون، صدور بیش از ۲۲۵ فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان با ظرفیت اشتغال برای هفت هزار و ۱۹۱ نفر، صدور ۱۲۷ جواز تاسیس بی نام در منطق با آمایش سرزمینی به عنوان بسته آماده سرمایه گذاری صنعتی شد.

وی افزود: کسب مقام نخست در حوزه بهره وری و تامین ایمنی و رعایت بهداشتی ، صنعتی و معدنی در سطح کشور در واقع سازمان صمت رتبه برتر و برگزیده کشوری در حوزه اچ .اس. ای. ای و کسب رتبه دوم در تعداد پرداختی تسهیلات از جمله دستاوردها است.

کد خبر: ۲۰۵٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha