۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
مازندران و گلستان هر ۸ سال نیازمند ساخت یک نیروگاه بزرگ هستند
مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان:

مازندران و گلستان هر ۸ سال نیازمند ساخت یک نیروگاه بزرگ هستند

ساری- موسوی تاکامی، مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: به دلیل افزایش نرخ رشد مصرف انرژی هر هشت سال نیازمند آن هستیم یک نیروگاه بزرگ نظیر نکا در منطقه احداث شود.

کوروش موسوی تاکامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که تولید برق در استان نیازمند توجه بیشتر است، افزود: در انتقال نیز لازم است پروژه های بزرگی در استان انجام شود و در سطح توزیع نیز شرایط خوبی نداریم.

وی با بیان این که ۱۵۷ ایستگاه فوق توزیع برق در مازندران و گلستان به ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۷۵ کیلوولت آمپر و شش هزار کیلومتر مدار خط نصب شده است، افزود: رتبه هفتم از نظر حجم شبکه و رتبه سوم از منظر تعداد شمارکان را داریم.

وی شمار مشترکان را در استان گلستان و مازندران سه میلیون نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۲.۵ میلیون مشترک در استان مازندران وجود دارد.

موسوی تاکامی با اظهار این که شبکه برق استان های گلستان و مازندران با ترکمنستان تبادل بار الکتریکی دارد، گفت: همچنین با استان های تهران، گیلان و سمنان نیز تبادل برق داریم.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان با اشاره به افزایش فزاینده مصرف بار برق گلستان و مازندران گفت: در شرایط کنونی پنج درصد رشد نرخ بار را شاهد هستیم و این میزان در پساتحریم به بیش از ۹ درصد خواهد رسید.

وی میزان مصرف برق را در پیک سال جاری چهار هزار مگاوات بیان کرد و افزود: طبق پیش بینی این میزان در سال ۱۴۰۵ به پنج هزار مگاوات خواهد رسید.

موسوی تاکامی یاداور شد: در یک دوره هشت ساله نیازمند آن هستیم به اندازه نیروگاه در مازندران و گلستان نیروگاه احداث کنیم.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان یادآور شد: این دو استان در نرخ رشد بار سالانه رتبه دوم را در کشور دارد و زیرساخت ها باید تقویت شود.

وی ظرفیت اسمی نیروگاه های دو استان را چهار هزار مگاوات ذکر کرد و گفت: میزان تولید سه هزار مگاوات است و این کاهش به دلیل شرایط اقلیم و رطوبت بالای دو استان است.

کد خبر: ۲۰۵٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha