۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
توزیع ۲۰۰ تن گوشت منجمد در گلستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

توزیع ۲۰۰ تن گوشت منجمد در گلستان

گرگان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از توزیع ۲۰۰ تن گوشت منجمد در استان ظرف یک ماه گذشته خبر داد و گفت: این اقدام با هدف کنترل بازار و دسترسی دهک های کم درآمد به گوشت قرمز انجام شد.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۲۰۰ تن گوشت منجمد گوساله و گوسفندی از طریق سامانه ستکاوا در استان توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه در سال جاری ۳۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز در استان تولید شده، افزود: خوشبختانه گلستان باکیفیت ترین گوشت قرمز کشر را تولید می کند تا جاییکه بسیاری از کشورهای همسایه متقاضی صادرات این کالا از سوی ایران هستند.

او ضمن یادآوری این نکته که مطابق سیاست های کلی کشور اولویت با تامین نیاز داخل به گوشت قرمز است، افزود: با توجه به هدفمندی یارانه ها و با هدف حمایت از تولیدکنندگان این حوزه شش هزار و ۲۰۰ راس دام از دامداران در قالب پرورش قراردادی خریداری شد.

وی ادامه داد: خرید ۱۰ هزار رای دام سبک و سنگین از دامداران در برنامه بعدی سازمان جهاد کشاورزی گلستان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه استان در بخش تولید طیور رتبه دوم کشور را دارد، افزود: خوشبختانه زنجیره های تامین گوشت مرغ حتی پس از حذف ارز دولتی از کالاهای اساسی هم با حمایت دولت به فعالیت خود ادامه دادند.

وی از افتتاح و بهره برداری ۱۸۳ پروژه کشاورزی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای این طرح ها یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که یک هزار و ۲۵۵ نفر هم مشغول به کار شده اند.

او در خاتمه ظرفیت استان در بخش تولید محصولات کشاورزی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: گلستان در بخش تولید کلزا رتبه اول، گندم رتبه دوم، شلتوک، هلو و آلو رتبه سوم و در حوزه تولید چغندر قند رتبه هشتم کشور را دارد.

کد خبر: ۲۰۵٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha