۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
پیام قدردانی رهبر انقلاب از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی ابلاغ شد
از سوی امام جمعه بوشهر؛

پیام قدردانی رهبر انقلاب از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی ابلاغ شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در نشست مشترک با مدیران و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی پیام قدردانی مقام معظم رهبری از تلاش‌های متخصصان و کارکنان این مجموعه را ابلاغ کرد.

به گزارش بازار، غلامعلی صفایی بوشهری در بازدید از مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: متخصصان و کارکنان این مجتمع با اقدام‌های جهادی و تلاش برای تولید مستمر و پایدار گاز مایه‌ افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی همواره قدردان زحمات ارزشمند شما فرزندان ایران اسلامی و دعاگوی شما فرزندان هستند و امروز در جمع شما مدیران، متخصصان و کارکنان این مجموعه بزرگ، پیام محبت‌آمیز و قدردانی مقام معظم رهبری را ابلاغ می‌دارم.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: تلاش و مجاهدت شما نیروهای خلاق و نوآور در همه روزهای سال به‌ویژه در زمستان امسال سبب شد مردم کشور در آرامش و آسایش باشند و گاز مورد نیاز مصارف تجاری و صنعتی نیز تأمین شود.

صفایی‌بوشهری تأکید کرد: نظم نوین جهانی چه در شرایط کنون و چه در نظم آینده جهان، یکی از پایه‌های اصلی آن مدیریت انرژی است و با توجه به اینکه انرژی هسته‌ای توسعه چندانی در جغرافیای جهانی ندارد، مصرف انرژی فسیلی نقش مهمی در نظم نوین آینده جهان و مهندسی آن خواهد داشت و با توجه به این مهم توجه ویژه به صنعت نفت در همه امور توجهی بنیادین و راهبردی است.

وی گفت: اکنون ایران اسلامی از کشورهای بسیار غنی است که منابع و ذخایر انرژی نفت و گاز زیادی دارد و یکی از کشورهای مهم جهان از نظر ذخایر و ظرفیت در تولید، مدیریت و بازرگانی و دیپلماسی سیاسی و اقتصادی انرژی در سطح جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی آن از ابزارهای قدرت ایران اسلامی و از مؤلفه‌های حضور بسیار جدی ایران در شرایط کنونی مهندسی مدیریتی جهان و نظم نوین جهانی است.

صفایی‌بوشهری بیان کرد: دانش، مهارت، فناوری در حوزه‌های چرخه عملیات، پالایش، ذخیره‌سازی، انتقال و توزیع و بومی‌سازی دانش این منظومه بزرگ، تولید فناوری و ایجاد تولید محصولات دانش‌بنیان مورد نیاز و سرانجام مرجعیت در حوزه صنعت نفت برای کشور برنامه‌ بسیار مهم ۵۰ سال آینده صنعت نفت است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت صنعتی راهبردی است، یادآور شد: صنعت نفت در ایران همیشه مورد توجه و طمع بیگانگان بوده و همیشه به‌دنبال سلطه بر این صنعت کشور بوده‌اند و تاریخ صنعت را که ورق بزنیم ردپای بیگانگان بر این صنعت نفت در ایران به چشم می‌خورد.

امام جمعه بوشهر افزود: خدمت بسیار بزرگ ایران به صنعت نفت جهان این بود که نشان داد یک کشور می‌تواند بدون وابستگی در عرصه‌ دانش و مدیریت با اقتدار روی پای خود بایستد، خودکفایی در عرصه دانش و مدیریت داشته باشد، در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به خوداتکایی کامل دست یابد و این مهم افتخاری بزرگ است.

صفایی‌بوشهری در پایان گفت: برای من و همه آحاد جامعه جای افتخار است که این همه عزت و شکوه پالایشگاهی در مجتمع گاز پارس جنوبی مشاهده می‌کنیم و فرزندان ایران زمین در این مجتمع بزرگ در سال‌های اخیر نشان دادند می‌توان صنعت نفت را بدون وابستگی به کشورهای خارجی مدیریت کرد و به مرجعیت رساند و این همه افتخار در پرتو انقلاب اسلامی ایران رقم خورده است.

کد خبر: ۲۰۵٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha