۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
تاکید وزارت رفاه بر عدم تغییر در لیست یارانه بگیران

تاکید وزارت رفاه بر عدم تغییر در لیست یارانه بگیران

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فعلا دولت برنامه و سیاستی برای حذف یارانه بگیران تا پایان سال ندارد.

به گزارش بازار، داریوش ابوحمزه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منابعی که برای رفاه در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده معادل امسال است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برنامه‌ای برای حذف یارانه بگیران در دهک‌های بالا نداریم تصمیم گیری‌ها به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان ثبت اعتراض به دهک بندی‌ها همچنان وجود دارد گفت: افرادی که به سامانه حمایت مراجعه کرده اند پاسخ گرفته‌اند.

ابوحمزه عنوان کرد: هر ۶ ماه یکبار اطلاعات خانوارها در پایگاه رفاه ایرانیان به‌روزرسانی می‌شود.

معاون رفاهی وزارت تعاون خاطر نشان کرد: اطلاعات افرادی که مشمول سهام عدالت می‌شوند به وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی اعلام شده است تصمیم گیری درباره جاماندگان سهام عدات با این نهادهاست.

وی از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان‌های قزوین، مرکزی و گیلان خبر داد و گفت: در صورت آماده سازی بسترها و زیرساخت‌ها اجرایی می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تأکید دولت سیزدهم به دنبال ایجاد بسترهایی است که مردم در طرح کالابرگ یارانه‌ای دچار مشکل نشوند گفت: بعد از مطالعات فنی و کارشناسی به‌صورت آزمایشی در استان هرمزگان این طرح اجرایی شد.

وی افزود: مردم در این استان با مراجعه به فروشگاه‌های اعلام شده می‌توانند اقلامی را با مبنای قیمتی سال ۱۴۰۰ خریداری کنند در غیر این صورت در زمان واریز یارانه می‌توانند اقدام به برداشت یارانه نقدی کنند.

ابوحمزه ادامه داد: افراد می‌توانند با خرید کالاهای اساسی که اعلام شده است از تخفیف بهره‌مند شوند ضمن اینکه اجرای طرح کالابرگ محدودیتی در آزادی عمل مردم ندارد، اگر کسی تمایلی به استفاده از کالابرگ الکترونیک نداشته باشد می‌تواند در زمان واریز یارانه، وجه نقدی برداشت کند.

وی با بیان اینکه طرح کالابرگ یارانه به‌صورت مرحله‌ای و گام‌به‌گام به اجرا می‌رسد گفت: با ایجاد بسترهای فنی و زیرساختی، هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه به اطلاع مردم می‌رسد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: متغیرهای مختلفی بر روی قیمت کالا تأثیرگذار است که فعلاً بر اساس تصمیم دولت، خرید کالاهای اعلامی در طرح کالابرگ الکترونیک بر اساس قیمت سال ۱۴۰۰ است.

ابوحمزه با اشاره به اینکه پایگاه رفاه ایرانیان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها اطلاعات است گفت: این سامانه روزبه‌روز در حال تقویت است و اطلاعات مختلفی از افراد در این سامانه وجود دارد که به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای حمایت اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های ما هدفمندسازی حمایت‌های دولتی است در وزارت کار از ۲۰ طرح ملی دستگاه‌های مختلف حمایت می‌کنیم تا خدمات‌رسانی به مردم و قشر نیازمند تسهیل شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha