۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
توقف افزایش شاخص دلار؛ افزایش ارزش یورو و پوند در برابر دلار
آخرین تحولات بازار فارکس؛

توقف افزایش شاخص دلار؛ افزایش ارزش یورو و پوند در برابر دلار

شاخص دلار پس از افزایش روز دوشنبه که منجر به ریزش بسیاری از بازارهای جهانی شد، نهایتا از مسیر صعودی خود باز ایستاد که منجر به افزایش ارزش سایر ارزهای بازار فارکس شد.

به گزارش بازار؛ شاخص دلار پس از افزایش روز دوشنبه که منجر به ریزش بسیاری از بازارهای جهانی شد، نهایتا از مسیر صعودی خود باز ایستاد.

با اینحال، دلار استرالیا به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی یک درصدی توسط بانک مرکزی این کشور، با افزایش ارزش در برابر دلار مواجه شده و نرخ برابری جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا طی روز سه شنبه به ۰.۶۹۵۲ افزایش یافت. این در حالیست که کارشناسان بازار فارکس معتقدند بانک مرکزی استرالیا طی ماه های آتی نیز احتمالا سیاست افزایش نرخ بهره بانکی خود را ادامه خواهد داد.

در راستای کاهش شاخص دلار، پوند بریتانیا نیز پس از یک ماه نوسان در محدوده ۱.۲۰۰ با ۰.۲ درصد افزایش نرخ در برابر دلار به ۱.۲۰۴۶ افزایش یافت. همچنین یورو با ۰.۰۸ درصد افزایش در برابر نرخ دلار به ۱.۰۷۳۵ رسید.

با اینحال، کارشناسان معتقدند هرگونه تصمیم گیری فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بانکی در آمریکا به صورت مستقیم می تواند بر روی روند بازار فارکس به ویژه جفت ارزهای مرتبط با دلار تاثیر گذار باشد.

«تینا تِنگ» کارشناس ارشد هلدینگ CMC در این خصوص معتقد است: از جمعه گذشته که ایالات متحده گزارش خود مبنی بر بهبود وضعیت بازار کار در این کشور را منتشر کرد، اکنون انتظار بازار این است که فدرال رزرو برای ماه های آتی، در خصوص سیاست افزایش نرخ بهره بانکی خود تجدید نظر نماید.

وی افزود: فکر نمی کنم آمار بازار کار کلید اصلی باشد... اما آنچه مسلم است، تاثیر بسیار زیادی روی سیاست های پولی و بانکی فدرال رزرو خواهد گذاشت.

کد خبر: ۲۰۵٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha