۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
۴ هزار هکتار بافت فرسوده؛ خطری بیخ گوش تهران

۴ هزار هکتار بافت فرسوده؛ خطری بیخ گوش تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 4 هزار هکتار بافت فرسوده خطری بیخ گوش ماست، گفت: یکی از مسائلی که در برنامه چهارم مورد توجه قرار گرفت، ایمن سازی بود که به عنوان یک اصل به آن توجه شد.

به گزارش بازار، مهدی چمران در صد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با هشدار به کشور و تهران در خصوص زلزله تاکید کرد: می‌بینیم که چگونه در چند لحظه یک شهر ویران می‌شود و باید از این اتفاقات جلوگیری کرد که در این راستا باید مقاوم سازی انجام دهیم و با کاستن کیفیت مصالح به فکر سودآوری نباشیم؛ اگر زلزله رخ دهد، چیزی باقی نخواهد ماند و همان کاخ و قصری که ساخته اند نیز به جا نمی‌ماند که در آن زندگی کنند.

وی با بیان اینکه در برخی کشورها زلزله‌هایی با این قدرت به طور مرتب رخ می‌دهد، اما این حجم از خرابی‌ها را ندارند، تأکید کرد: سازمان نظام مهندسی دقت کافی را داشته باشد و شهرداری و وزارت راه و شهرسازی نیز نظارت نهایی را در این زمینه داشته باشند تا چنین حوادثی، خرابی‌هایی به این شکل نداشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: شورا و شهرداری کمک نقدی به زلزله زدگان را در دستور کار قرار خواهند داد و پس از بررسی و تصویب در صحن شورا، این کمک نقدی انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۰۴٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha