۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
 ۷۸ مجوز فعالیت صنفی در قم صادر شد
در فروردین‌ماه؛

۷۸ مجوز فعالیت صنفی در قم صادر شد

قم - رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت قم گفت: در فروردین‌ماه امسال، ۷۸ فقره مجوز فعالیت صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی با اشتغال‌زایی برای ۱۹۵ نفر در قم صادر شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، محمود سیجانی اظهار کرد: در مجموع ۳۵ هزار و ۲۷۶ واحد صنفی مجوزدار در استان قم فعالیت می‌کند که ۲۱ هزار و ۲۲ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴ هزار و ۲۵۴ مورد آن واحد تولیدی و فنی است.

وی با اشاره به این‌که برآوردها نشان می‌دهد به‌طور متوسط برای ایجاد هر واحد صنفی ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز است، بیان کرد: به‌صورت میانگین به ازای هر پروانه کسب درحوزه اصناف برای ۲.۵ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت قم ادامه داد: اصناف ازجمله مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی و عناصر مهم توزیع کالا و خدمات در استان هستند و به همین دلیل سازمان صنعت، معدن و تجارت قم می‌کوشد امور مربوط به اصناف به‌خصوص در بخش صدور مجوزهای قانونی تسهیل شود.

وی گفت: اصناف قم درموضوع جلوگیری ازشیوع ویروس کرونا همکاری خوبی با مسئولان استان داشتند و اکنون نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت می‌پردازند.

سیجانی بیان کرد: البته تعداد بسیار کمی از واحدهای صنفی نیز نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اهتمام لازم را نداشتند که بر اساس قانون با آن‌ها برخورد لازم صورت گرفت و متعهد به اجرای این ضوابط شدند.

کد خبر: ۲۰٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha