۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
اهتمام وزارت جهاد بر توسعه دهکده های فناوری و نوآوری جدید

اهتمام وزارت جهاد بر توسعه دهکده های فناوری و نوآوری جدید

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی از برنامه ریزی وزارت جهاد برای گسترش دهکده فناوری و نوآوری جدید خبر داد.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقتصادی شدن کشاورزی و تولید غذای ارزان یکی از مهمترین کارها و مولفه‌های وزارت کشاورزی است و این موضوع مستلزم دانش و فناوری است و در وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی یعنی تات عهده دار این مسئولیت است.

او با بیان اینکه دولت و تمام وزارتخانه موظف به حمایت از دانش بنیان‌ها هستند گفتند: امسال وزارت جهاد کشاورزی موفق به تاسیس نخستین پارک علم وفنآوری کشاورزی و منابع طبیعی شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۶ دانشکده فنآوری و نوآوری در استان‌های کشور راه اندازی شد و طبق برنامه ریزی ها، تصمیم داریم ۱۰ دهکده فنآوری و نوآوری جدید را هم ایجاد کنیم.

ساداتی نژاد گفت: ما اکنون ظرفیت پوشش ۲ هزار شرکت دانش بنیان را که بستر سازی شده است داریم.

او گفت: در حال حاضر ۸۴۰ شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت در بخش کشاورزی هستند که با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب برای افزایش آن‌ها تلاش می‌کنیم که ۶/۵ درصد موجود را که از ۴/۲ به این مقدار افزایش داشته با بسترهای آماده شده توسعه بیشتر پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه ما باید در حوزه داده‌ها دقت و صحت را توسعه و افزایش دهیم، گفت: یکی از ضعف‌های بخش کشاورزی نبود اطلاعات و آمار دقیق است و نمی‌توان با اطلاعات ناقص برنامه ریزی کامل داشت و بر این اساس در دولت سیزدهم رصد خانه کشاورزی ایران راه اندازی شد تا بتوانیم در کل کشور مجموع داده‌ای بخش کشاورزی را به روز و دقیق کنیم.

کد خبر: ۲۰۴٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha