۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
صدور ۱۵۷ مجوز صادرات کود شیمیایی با ظرفیت ۲۷۳ هزار تن
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد

صدور ۱۵۷ مجوز صادرات کود شیمیایی با ظرفیت ۲۷۳ هزار تن

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از صدور ۱۵۷ فقره مجوز صادرات کود شیمیایی به کشورهای هدف خبر داد و گفت: فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه ای نداریم.

به گزارش بازار، ‌حمید رسولی درباره قیمت و صادرات کود شیمیایی، افزود: سیاست شرکت خدمات حمایتی، تامین و تدارک و مصرف انواع کودهای شیمیایی پایه (ازته، فسفاته و پتاسه)، کودهای آلی، زیستی و ترکیبی است تا با مصرف همزمان و ترکیبی این کودها تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۷ فقره مجوز صادراتی انواع کودهای شیمیایی با ظرفیت بیش از ۲۷۳ هزار تن صادر شده که این کودها عمدتا به عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، برزیل و اسپانیا صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح‌ کرد: صادرات این محصولات در صورت مازاد تولید در داخل کشور و با کنترل کیفیت (عدم وجود عناصر کودهای یارانه ای) انجام می‌شود.

رسولی با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال ۱۴۰۲ نداریم، ‌ گفت: از ابتدای دولت سیزدهم قیمت‌های مصوب کودهای یارانه‌ای ابلاغ شد، اما برای سال ۱۴۰۱ قیمت فروش به کشاورزان حدود ۴۵ درصد کاهش یافت مثلا هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود سولفات پتاسیم که در ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴۰ هزار تومان قیمت داشت، در ابتدای سال ۱۴۰۱ به ۲۹۰ هزار تومان و هر کیسه کود فسفاته tsp از ۴۴۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

وی افزود: این روند تا ابتدای مهر ماه امسال ادامه داشت، اما به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای قیمت‌ها به نرخ سال ۱۴۰۰ بازگشت و افزایش قیمت دیگری نداشتیم.

رسولی اظهار داشت: اگر برای سال آینده به دنبال افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای بودیم، اکنون باید پیشنهاد افزایش قیمت‌ها را می‌دادیم بنابراین فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها نداریم.

کد خبر: ۲۰۴٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha