۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
خاک مرغوب و طرح های منحصر به فرد کاشی ایران؛ ظرفیت زیادی در صنعت سرامیک داریم
مدیر فروش کاشی و سرامیک پرنیان در گفتگو با بازار؛

خاک مرغوب و طرح های منحصر به فرد کاشی ایران؛ ظرفیت زیادی در صنعت سرامیک داریم

کرج- مهدی زاده مدیر فروش شرکت «کاشی و سرامیک پرنیان» با اشاره به خاک مرغوب و با کیفیت ایران و طرح های منحصر به فرد کاشی و سرامیک گفت: ایران ظرفیت استفاده نشده زیادی در این صنعت دارد.

گروه استان ها بازار؛ فرهان مهدی زاده مدیر فروش «کاشی و سرامیک پرنیان» در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به خاک مرغوب و با کیفیت ایران و طرح های منحصر به فرد کاشی و سرامیک گفت: ایران می تواند در حوزه صادرت و اشتغالزایی در این صنعت گسترده تر عمل کند اما ظرفیت استفاده نشده زیادی داریم.

مهدی زاده مدیرفروش «کاشی و سرامیک های لوکس پرنیان» گفت: از لحاظ کیفیت می توانم بگویم جزو ۵ برند برتر جهان هستیم که کیفیت ما هم از نظر لعاب و هم طراحی جزو برترین هاست و در بازار حرفی برای گفتن داریم.

وی افزود: چون طراحی های ما همه اسپانیایی و ایتالیایی است و خاک ایران خاک مرغوبی برای تولید کاشی و سرامیک است، ما به مراتب می توانیم سهم فروشمان را در بازار بیشتر و سهم بیشتری از بازار را جلب کنیم.

فناوری صنعت کاشی و سرامیک در ایران به روز و جدید است

وی در پاسخ به این پرسش که نگاه و جایگاه جهانی به کاشی و سرامیک ایران چیست، گفت؟ ما با دو و نیم میلیون متر مربع تولید در ماه، کشور پنجم تولید کننده کاشی و سرامیک در جهان هستیم که این حجم قابل توجهی است و نسبت به رقبای خود جایگاه خوبی داریم. البته می توانیم این جایگاه را بالاتر ببریم و رسیدن به جایگاه سوم در جهان برای ایران اصلا سخت نیست، هم طراحی های ما قابل توجه است و هم خاک مرغوب و با کیفیتی برای تولید کاشی و سرامیک داریم، چرا که خاک ما صادر می شود. در کل ما با کشورهای اروپایی رقابت پایاپایی در تولید و صادرات سرامیک داریم.

مهدی زاده در پاسخ به این پرسش که آیا ایران توانسته است بازار مشخصی را از رقبای ایتالیایی یا غیره بگیرد ؟ گفت: رقابت خیلی سخت است اما این کار با توجه به ظرفیت هایی که ایران در این صنعت دارد غیرممکن نیست.

وی در خصوص فناوری ایران در زمینه تولید کاشی گفت: فناوری ما کاملا به روز و جدید است و کمتر کارخانه مدرنی هست که دستگاه های اکونومی قدیم را داشته باشد همه دستگاه ها به روز است. در برند پرنیان هم در اکثر کارها قابلیت نانوپولیش را اضافه کردیم و ۹۹ درصد کارهای پرنیان نانوپلیش است.

اگر ظرفیت این صنعت را لیتر درنظر بگیریم تاکنون توانستیم نیم لیتر را پرکنیم صنف کاشی و سرامیک خیلی بزرگ و گسترده است، با اینکه پنجمین کشور تولید وصادر کننده این محصول هستیم در زمینه اشتغالزایی و درآمدزایی تاکنون فقط نیم واحد را استفاده کردیم و ظرفیت استفاده نشده زیادی داریم

مدیر فروش «کاشی و سرامیک پرنیان» در پاسخ به وضعیت اشتغالزایی این صنعت گفت: اگر ظرفیت این صنعت را لیتر درنظر بگیریم تاکنون توانستیم نیم لیتر را پرکنیم. صنف کاشی و سرامیک خیلی بزرگ و گسترده است، با اینکه پنجمین کشور تولید و صادر کننده این محصول هستیم در زمینه اشتغالزایی و درآمدزایی تاکنون فقط نیم واحد را استفاده کردیم و ظرفیت استفاده نشده زیادی داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که قیمت گذاری محصولات بر اساس چه معیار و مواردی است گفت: در قیمت گذاری ما اول باید فاکتور بازار رقابتی را در نظر بگیریم که بتوانیم با بقیه برندهای لوکس رقابت کنیم.

مهدی زاده در خصوص بازار هدف این شرکت گفت: عمده بازار هدف ما بازار داخلی است، اما در ححوزه کشورهای خلیج فارس توانستیم وارد شویم اما در این حوزه با وجود ظرفیت گسترده ای که وجود دارد، آنطور که باید موفق نبوده ایم.

وی در پاسخ به نحوه مراودات مالی این شرکت در شرایط صادرات، گفت: سعی می کنیم با کشورهایی که مشمول تحریم نیستند کار کنیم که راحت تر است یا به صورت کالا به کالا مراودات خود انجام می دهیم.

کد خبر: ۲۰۴٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha