۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
۴۰۰ هزار فقره انشعاب غیرمجاز شهری  در کشور شناسایی شده است
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور:

۴۰۰ هزار فقره انشعاب غیرمجاز شهری در کشور شناسایی شده است

زنجان-معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور،میزان انشعاب غیرمجاز شهری را  ۴۰۰ هزار فقره و  روستایی را ۳۶۰ هزار فقره اعلام کرد و افزود: مصرف غیرمجاز سالانه در کشور ۴۰۰ میلیون متر مکعب است.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید آقازاده ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تاسیسات آبرسانی اعم از خطوط انتقال، تولید، پمپاژ و مخازن از سال‌های گذشته ایجاد و از جنس‌های مختلف در خطوط انتقال و شبکه توزیع استفاده شده است.

وی اظهار داشت: در خطوط توزیع و انتقال که تاسیسات ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن و چاه‌ها سالانه تعمیر، بازسازی و مرمت می‌شود فرسودگی زیادی نداریم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور گفت: هم اکنون در ۱۰ هزار نقطه از کشور عملیات آبرسانی در دست انجام است و حجم این اقدامات به اندازه‌ای است که کارخانه‌های تولید لوله پلی اتیلن و پتروشیمی‌های تولید مواد اولیه، جوابگوی نیاز ما نبوده و از طریق وزارت دفاع مواد مورد نیاز خود را وارد کرده‌ایم و برای گذر از بحران تنش آبی در تابستان سال ۱۴۰۲ با پیش بینی‌های انجام شده، دستور تعریف طرح‌های اضطراری داده شده است که در چهار برنامه زمانبندی این طرح‌ها اجرا می‌شود که در این قالب ۸۷ پروژه در کل کشور تعریف شده است و ۸۰ پروژه نیز در شرکت‌های آب منطقه‌ای اجرا خواهد شد.

آقازاده تاکید کرد: همچنین پروژه‌های ویژه ای که در دولت سیزدهم باید تکمیل شود، شناسایی شده که در حوزه آب و فاضلاب ۱۵۴ پروژه مهم را شامل می‌شود که تعهدات مربوط به امسال تا پایان سال به طور ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد.

وی میزان انشعاب غیرمجاز شهری را ۴۰۰ هزار فقره و روستایی را ۳۶۰ هزار فقره اعلام کرد و افزود: مصرف غیرمجاز سالانه در کشور ۴۰۰ میلیون متر مکعب است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور، بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از تکنولوژی جدید برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال آب کشور تاکید کرد و گفت: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان یک تفاهم‌نامه با بنیاد برکت در بحث آب در دست تهیه بود و طبق شعار سال اصلاح الگوی مصرف با انجام مطالعات فراوان توسط اساتید، سه مقوله آموزش، مسائل فنی و قانون برای مدیریت مصرف بیان شد.

آقازاده متذکر شد: شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور در بحث آب شرب و چاه‌های ژرف با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد مذاکره شده است و این شرکت از همه شرکت‌های دانش‎‌بنیان کشور که در حوزه آب فعالیت می‌کنند، استقبال کرده و آماده همکاری است.

کد خبر: ۲۰۴٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha