۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
جهش تولید در مواد اولیه دارو
رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد

جهش تولید در مواد اولیه دارو

محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ٧٩ درصد واکسن‌های مصرفی تولید داخل است.

به گزارش بازار، سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ٧٩ درصد واکسن‌های مصرفی تولید داخل است و به زودی واکسن mRNA ایرانی به تولید خواهد رسید.

محمدی بیان کرد: ارز ترجیحی در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی و شیرخشک به قوت خود باقیست، برای اینکه این اقلام از زنجیره خارج نشوند، شناسه‌گذاری آن‌ها را آغاز کردیم و کنترل اصالت‌شان انجام می‌شود. برنامه‌ریزی شده تا پایان سال همه تجهیزات و ملزومات مصرفی را مشمول استعلام اصالت در مراکز درمانی کنیم که کار بزرگی است.

محمدی گفت: بازمهندسی سیاست‌ها را داشتیم و با این کار قیمت‌های بسیاری از تجهیزات وارداتی کاهش یافت، در حوزه تجهیزات پزشکی، کاهش ۳۰ درصدی میانگین قیمت ارزی تجهیزات پزشکی را شاهد بودیم. البته باتوجه به افزایش قیمت‌های جهانی شاید این‌ها خیلی دیده نشوند. در عین حال با اقدامات انجام شده به صادرکننده ونتیلاتور تبدیل شده‌ایم و ماشین دیالیز را در کشور برای اولین بار تولید می‌شود.

وی همچنین از تولید بیش از ۳۰ درصد ماده موثره دارو در داخل کشور خبر داد و گفت: بخشی از مواد اولیه پیش‌ساز وارداتی است. البته بزودی جهش خوبی در تولید مواد اولیه دارو خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۰۴٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha