۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
فرسودگی ۲۰ درصدی شبکه‌های توزیع و انتقال آب کشور
معاون مهندسی آب‌وفاضلاب کشور خبر داد؛

فرسودگی ۲۰ درصدی شبکه‌های توزیع و انتقال آب کشور

زنجان- معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور از فرسودگی ۲۰ درصدی شبکه‌های توزیع و انتقال آب کشور خبر داد و گفت: در این راستا شاهد ۳۱.۵ درصد هدررفت آب هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید آقازاده ظهر دوشنبه در آیین افتتاح طرح‌های شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان که در ساختمان شرکت آب‌وفاضلاب استان برگزار شد، گفت: حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال آب و حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در کشور وجود دارد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور،،با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه تولید آب و نزدیک به ۹ هزار ایستگاه پمپاژ خواهیم داشت و ۸۷۰ هزار مترمکعب مخزن سرویس ذخیره را در کشور عملیاتی خواهیم کرد، گفت: حدود ۴.۶ میلیون نفر از نعمت آب پایدار مطمئن روستایی بهره‌مند خواهند شد و پیشرفت پروژه ۳۱ درصد بوده و عملیات قرار است ۳۰ ماهه به اتمام برسد.

آقازاده تاکید کرد: برای عملیاتی شدن ابرپروژه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، کارخانه‌های تولید لوله پلی‌اتیلن جواب‌گوی نیاز مصرف این پروژه‌ها نبودند که از طریق وزارت دفاع نسبت به واردات این محصول اقدام شد تا شعار عدالت اجتماعی محقق شود.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مسائل مهم کشور تامین آب بوده و رساندن آب به مردم حق‌الناسی است که بر عهده ما قرار دارد، ابراز کرد: در این راستا در ۵ هزار روستا طرح آبرسانی با مشارکت خیرین انجام خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور، به فرسودگی ۲۰ درصدی موجود در شبکه‌های توزیع و انتقال آب کشور اشاره کرد و افزود: در این راستا شاهد ۳۱.۵ درصد هدررفت آب هستیم که برای رفع مشکل آن ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کد خبر: ۲۰۴٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha