۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استان سمنان تسهیل شود
استاندار سمنان:

صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استان سمنان تسهیل شود

سمنان- استاندار سمنان با تأکید بر لزوم بسترسازی برای ورود فعالان اقتصادی به استان گفت: صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استان تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه بر اساس آمار ۲۹ استعلام برای ورود فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در استان انجام می‌شود که این رویه به‌هیچ‌عنوان صحیح نیست، اظهار داشت: لازم است در صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری سرعت‌گیر ایجاد نشود.

وی بابیان اینکه نباید فعالان اقتصادی را برای جذب سرمایه‌گذاری معطل کرد، افزود: برنامه‌هایی برای حذف استعلامات سرمایه‌گذاری از سوی استانداری در سال گذشته ابلاغ شد اما دستگاه‌های اجرایی این طرح را در گام اجرایی قرار نمی‌دهند.

تزریق نقدینگی به بازار سرمایه

استاندار سمنان با اشاره به اینکه قوانین‌ کلی و متعدد در بخش تولید و صنعت بسیار سردرگم کننده است و نمایندگان منتخب نسبت به حذف این قوانین اقدام کنند، یادآور شد: تزریق نقدینگی به بازار سرمایه ظرفیت مهم برای رونق کسب‌وکار مردم و توسعه اقتصادی کشور است.

آشناگر با تأکید بر اینکه در سال جاری راهبرد مهم در کشور توجه به جهش تولید است، خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته برای تحقق شعار رونق تولید گام‌هایی برداشته شد و دولت باوجود مشکلات و تحریم‌ها توانست بسیاری از موانع تولید را از پیش پای صنعتگران بردارد.

وی بابیان اینکه تعداد قابل‌توجهی از واحدهای صنعتی استان راکد و در تملک بودند که به چرخه تولید برگشتند، بیان کرد: بهبود کیفیت در بهسازی خطوط تولید، بازنگری در سرمایه انسانی و تولید کالا و افزایش سرعت در تولید از دیگر مسائلی است که در دستور کار قرار دارد.

جذب فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری جدید در استان

استاندار سمنان با اشاره به اینکه بازار سرمایه می‌تواند ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی و جهش تولید ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در این راستا باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نو برای توسعه بازار کشور استفاده شود.

آشناگر گفت: وزارت کشور محور ۳۰ گانه اقتصادی را اعلام کرد تا با تلاش مضاعف و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی این طرح در گام اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی با تصمیم سازی برای تصمیم‌گیری دولت برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی مشارکت داشته باشد، اضافه کرد: برخی از واحدهای تولیدی استان راکد هستند که باید تلاش کرد تا با جذب فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری جدید در استان، این مجموعه‌ها نیز فعالیت خود را از سر گیرند.

مدیریت نقدینگی در کشور

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های تخصصی برای گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی پای‌کار باشند و تمهیدات لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها اندیشیده شود، ابراز کرد: بسیاری از کشورهای جهان باوجود تمایل برای سرمایه‌گذاری، نمی‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

آشناگر بابیان اینکه نقدینگی قابل‌توجهی در کشور وجود دارد که با مدیریت آن می‌توان برای توسعه روزافزون در ایران اسلامی اقدام کرد، گفت: اگر نقدینگی در کشور مدیریت شود مشکلات اقتصادی به حداقل می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دولت در اجرای اصل ۴۴ و واگذاری املاک و طرح‌های خود به بخش خصوصی با شفاف‌سازی عمل می‌کند و تمایل دارد این سرمایه‌ها به مردم واگذار شود، بیان داشت: این‌ نگرش در بین مردم ایجاد شود که بازار سرمایه‌ای در کشور وجود دارد که قوی‌تر از وضعیت سرمایه بانکی کشور است و لذا نقدینگی مردم باید در بازار سرمایه مدیریت شود.

کد خبر: ۲۰٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha