۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
آغاز پروژه مطالعاتی ۷۸ میلیون دلاری بانک جهانی برای توسعه اقتصاد دیجیتال پاکستان

آغاز پروژه مطالعاتی ۷۸ میلیون دلاری بانک جهانی برای توسعه اقتصاد دیجیتال پاکستان

هیات اجرایی بانک جهانی از آغاز پروژه مطالعاتی ۷۸ میلیون دلاری توسعه اقتصاد دیجیتال پاکستان خبر داد.

به گزارش بازار؛ هیات اجرایی بانک جهانی از آغاز پروژه مطالعاتی ۷۸ میلیون دلاری توسعه اقتصاد دیجیتال پاکستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، قرار است این پروژه مطالعاتی و عملیاتی از ماه آینده شروع شده و هدف از آن، بررسی ظرفیت های موجود در این کشور برای توسعه خدمات عمومی قابل ارائه به شهروندان و تجار پاکستان است.

به گفته بانک جهانی، علیرغم برخورداری مناسب پاکستان از زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال همچون سیستم های پرداخت مالی، نبود چارچوب های لازم برای بهره برداری یکسان و مکانیزم های لازم جهت بهره برداری حداکثری از این نوع اقتصاد، منجر به عدم توسعه اقتصاد دیجیتال در این کشور شده است.

قرار است نتایج مطالعات میدانی بانک جهانی بر روی سامانه ملی خدمات شهروندی پاکستان و مرکز مبادلات اطلاعات ملی این کشور منتشر شود. بانک جهانی معتقد است، اقتصاد کلان پاکستان به دلیل ناهماهنگی موجود میان دو بخش خصوصی و دولتی در این کشور، امکان بهره برداری حداکثری از پتانسیل های اقتصاد دیجیتال را ندارد.

لازم به ذکر است، با توجه به ارزان بودن نیروی کار ماهر در پاکستان و همچنین، پتانسیل های بالای تولیدی این کشور در بخش های کشاورزی و صنعت، بسیاری از پژوهشگران معتقدند این کشور می تواند در صورت برخورداری از یک چارچوب اقتصادی واحد میان بخش های دولتی و خصوصی خود، از قدرت های های بزرگ غرب آسیا در زمینه این نوع اقتصاد باشد.

کد خبر: ۲۰۴٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha