۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
کمک رسانی بنیاد احسان به مردم زلزله زده خوی| بزرگترین بیمارستان سیار خاورمیانه در خوی مستقر می شود
بازار گزارش می دهد

کمک رسانی بنیاد احسان به مردم زلزله زده خوی| بزرگترین بیمارستان سیار خاورمیانه در خوی مستقر می شود

بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طی امداد رسانی به مردم زلزله زده خوی برنامه دارد با استقرار بزرگترین بیمارستان سیار خاورمیانه در این شهرستان به مردم خسارت دیده خدمات درمانی ارائه دهد.

بازار؛ گروه ایران: نزدیک به یک هفته از زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی می گذرد؛ حادثه ای که باعث شد خیلی از خانه های مناطق روستایی و شهری این شهرستان بر سر مردمش آوار شود. از همین رو خیلی از مردم ناچار شدند در سرمای زمستانی و در شرایط دشوار از ساختمان هایی که دیگر نمی شد نام آن را خانه یا سرپناه گذاشت بیرون بیایند تا مبادا پس لرزه های این زلزله آسیب دیگری به آن ها بزند. از این همین روز از همان ساعات ابتدایی سازمان ها و نهاد های مختلف جهادگونه پای میدان آمدند تا بخشی از مشکل پیش آمده را برطرف و سرپناهی برای مردم ایجاد کنند.

یکی از این مجموعه ها بنیاد احسان است که زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت می کند و در همان ساعات ابتدایی حادثه اعضای آن پای کار آمده اند تا قدری از رنج مردم این منطقه بکاهند. در این راستا علی بابایی مدیر مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد احسان به بازار گفت: بعد از وقوع حادثه زلزله در شهرستان خوی، بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بر طبق وظیفه ذاتی خود، یکی از نخستین نهادهایی بود که برای خدمت رسانی به مردم وارد این شهرستان شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای ورود نیروهای بنیاد احسان به شهرستان خوی اضافه کرد: از همان ابتدا ضمن بررسی وضعیت مردم حادثه دیده، عملیات خدمت رسانی با استقرار سه کمپ زلزله زده و توزیع بیش از ۳۵۰ چادر در همان ساعات ابتدایی حادثه آغاز شد.

بابایی با اشاره به سایر کمک های اهدایی به مردم زلزله زده ادامه داد: در همان ۲۴ ساعت ابتدایی حادثه هزار و ۷۰۰ تخته پتو، بیش از ۵۰۰ دستگاه بخاری برقی و نفتی، بیش از ۳ هزار دست لباس گرم و بیش از هزار بسته معیشتی در بین مردم حادثه دیده توزیع شده است.

پخت روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم تا افتتاح بزرگترین بیمارستان سیار

مدیر مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد احسان با اشاره به اینکه وقوع حادثه زلزله باعث شده بود فعالیت نانوایی های شهرستان با اختلال مواجه شود و نان پخت نشود بیان کرد: به سرعت دو نانوایی سیار با ظرفیت پخت روزانه بیش از ۳۰ هزار قرص نان در شهرستان خوی مستقر کردیم و تا همین امروز روزانه ۳۰ هزار قرص نان بین مردم حادثه دیده توزیع شده است.

عصر روز گذشته تجهیزات برپایی بیمارستان سیار بنیاد احسان به شهرستان خوی رسیده و امید است این بیمارستان تا سه شنبه پیش رو آماده خدمت رسانی شود

بابایی اضافه کرد: علاوه بر استقرار نانوایی، چهار آشپزخانه سیار نیز با ظرفیت پخت روزانه بیش از ۱۵ هزار پرس غذای گرم در مناطق زلزله زده و آسیب دیده مستقر کرده ایم تا مردم از غذای گرم بهره مند شوند. البته خدمات بنیاد احسان به همین چند مورد محدود نمی شود و این بنیاد نسبت به استقرار بیمارستان سیار که بزرگ ترین بیمارستان سیار خاورمیانه با ۹۹ تخت است اقدام کرده است.

وی با اشاره به استقرار بیمارستان ۹۹ تخت بیمارستانی سیار بنیاد احسان ادامه داد: عصر روز گذشته تجهیزات برپایی بیمارستان سیار به شهرستان خوی رسیده و امید است این بیمارستان تا روز سه شنبه پیش رو آماده خدمت رسانی به هموطنان در این شهرستان شود.

کمک رسانی تا بازگشت مردم به زندگی عادی ادامه دارد

شایان ذکر است برای بررسی وضعیت مردم زلزله زده مدیرعامل بنیاد احسان نیز از مناطق آسیب دیده بازدید انجام داده و همانطور که اشاره شد عملیات امداد رسانی به مردم از همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه آغاز شده است.

خسرو بابایی مدیر قرارگاه فوریت های امدادی بنیاد احسان نیز در این باره گفت: در اولین اقدام بعد از وقوع حادثه زلزله با توجه به سرمای شدید هوا در این مناطق دستور ارسال فوری وسایل گرمایشی از جمله بخاری صادر شد.

وی با اشاره به اینکه کمک رسانی به مردم تا بازگشت شرایط عادی زندگی به مردم این شهرستان ادامه دارد اضافه کرد: در همان ساعات اولیه حادثه بعد از ارسال وسایل گرمایشی، در اقدام های بعدی بسته های معیشتی که شامل برنج، کنسرو خورشت، کنسرو گوشت و آب معدنی بود به این شهرستان ارسال شد تا در اختیار مردم حادثه دیده قرار بگیرد.

گفتنی است پس از زلزله ۵.۹ ریشتر ۸ بهمن ماه در خوی، مردم به دلیل خسارات وارده گسترده به خانه‌های مناطق شهری و روستایی و پس ‌لرزه ‌های فراوان که تا به امروز همچنان ادامه دارد، در هوای زیر صفر منطقه در چادر زندگی می ‌کنند و نیازمند بازسازی خانه‌های خود در سریع ترین زمان ممکن هستند.

کد خبر: ۲۰۴٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha