۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
پژو، داچیا و فولکس واگن صدرنشین فروش| پس از ۱۴ سال پژو رتبه نخست فروش را کسب کرد
بازار از وضعیت فروش خودرو اروپا گزارش می دهد

پژو، داچیا و فولکس واگن صدرنشین فروش| پس از ۱۴ سال پژو رتبه نخست فروش را کسب کرد

پس از ۱۴ سال پژو در بازار اروپا موفق به کسب رتبه نخست فروش خودرو براساس آمار موسسه JATO در سال۲۰۲۲ شد، بعد از این خودروساز، داچیا و فولکس واگن رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

بازار؛ گروه خودرو: پس از ۱۴ سال پژو در بازار اروپا موفق به عقب راندن گروه فولکس واگن در آمار فروش شد، براساس جدیدترین آمار منتشر شده از فروش خودرو توسط موسسه JATO گروه خودروسازی پژو در سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۲۰۶ هزار و ۸۱۶ دستگاه محصول ۲۰۸ در بازار این قاره شده است. حجم فروش محصولات گروه خودروسازی پژو سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ حدود ۵ درصد افزایش داشته است. این خودروساز فرانسوی در سال ۲۰۰۷ با عرضه محصول ۲۰۷ به بازار اروپا به دلیل قیمت معقول و منطقی موفق به کسب رتبه نخست فروش اروپا در آن سال شد. انتشار این آمار توسط موسسه JATO در شرایطی انجام شد که گروه خودروسازی پژو در بازار خودرویی ۲۰۲۲ اروپا سال خوبی را سپری نکرده بود.

شرکت خودروسازی پژو براساس رتبه بندی موسسه JATO در سال میلادی گذشته رتبه نخست را به کمک محصول ۲۰۸ کسب کرده است، از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۲۱ عنوان رتبه نخست فروش خودرو در اختیار گروه فولکس واگن با محصول تی-راک بود. این هاچ بک با کیفیت آلمانی به دلیل چالش انرژی، بحران کمبود تراشه و افزایش تورم جایگاه خود را به رقیب فرانسوی یعنی ۲۰۸ واگذار کرد. بنابراین فولکس واگن جایگاه سوم فروش را به ترتیب پس از شرکت داچیا با محصول ساندرو و فیات ۵۰۰ قرار گرفت. سقوط فولکس واگن به این جایگاه نشان می دهد که این گروه خودروسازی در سال میلادی جاری تلاش خود را برای افزایش ظرفیت تولید و فروش انجام خواهد داد. هرچند که در سال ۲۰۲۲ گروه خودروسازی فولکس واگن رتبه دوم فروش خودرو در دنیا را کسب و دومین خودروساز بزرگ جهان شد.

براساس آنچه که موسسه JATO اقدام به رتبه بندی خودروها کرده است، فیات ۵۰۰ و تی-راک جزو ۱۰ خودرو برتر اروپا هستند

سیتروئن سی۳ و پژو۲۰۰۸ جایگاهی ندارند

براساس آنچه که موسسه JATO اقدام به رتبه بندی خودروها کرده است، فیات ۵۰۰ و تی-راک جز ۱۰ خودرو برتر اروپا هستند. هرچند که خودروهای اس یو وی در قاره اروپا جز پرفروش ترین محصولات بودند. گفتنی است که بیشترین آمار فروش خودرو در اروپا بعد از سال ۲۰۲۱ مربوط به خودروهای اس یو وی است، در این میان تی-تراک گروه فولکس واگن جایگاه ششم فروش را به دست آورده و محصول پژو ۲۰۰۸ در رتبه بندی ۱۰ خودرو برتر قرار ندارد. محصول محبوب سیتروئن یعنی سی۳ نیز به سختی توانست جایگاه دهم رتبه بندی پر فروش ترین خودروهای اروپا را کسب کند. گروه استلانتیس در اروپا با افت ۲۸ درصدی فروش خودرو برای سی۳ و ۲۰۰۸ مواجه شدند. رتبه های نهم و دهم پر فروش ترین خودروهای اروپا به ترتیب به هیوندای توسان و داچیا داستر می رسد، البته شرکت خودروسازی رنو نیز با عرضه محصول کلیو در سال ۲۰۲۲ توانست در لیست ۱۰ خودرو پرفروش اروپا قرارگیرد.

پژو،داچیا و فولکس واگن صدرنشین فروش|پس از۱۴ سال پژو رتبه نخست فروش را کسب کرد

تسلا مدل وای در اروپا موفق به فروش ۱۳۸ هزار و ۱۲۸ دستگاه خودرو شده است، این محصول با پیشی گرفتن از مدل ۳ توانست به عنوان پر فروش ترین خودرو الکتریکی اروپا تبدیل شود

تسلا مدل وای پر فروش ترین خودرو الکتریکی

نکته قابل توجه در اینجاست که تسلا مدل وای در اروپا موفق به فروش ۱۳۸ هزار و ۱۲۸ دستگاه خودرو شده است، این محصول با پیشی گرفتن از مدل ۳ توانست به عنوان پر فروش ترین خودرو الکتریکی اروپا تبدیل شود. البته آمار فروش این خودرو در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴۱ هزار و ۹۵۲ دستگاه در خاک اروپا بود که بیشتر از مدل۳ فروش داشت. با این حال تسلا هجدهمین برند پرفروش اروپا در قیاس با برندهای مینی، مزدا و سوزوکی است.

در سگمنت خودروهای سایزکوچک نیز تویوتا یاریس کراس اوور توانسته رکورد فروش ۲۷ هزار و ۲۷۲ دستگاه را ثبت کند، این خودرو در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳۶ هزار و ۹۸۶ دستگاه در اروپا فروش داشته است. تویوتا یاریس در سگمنت بی اس یو وی می تواند امسال چهارمین برند پر فروش خودرو در اروپا باشد.

شرکت کیاموتورز به لطف محصول اسپورتیج نسل جدید توانسته آمار فروش قابل توجهی را به ثبت برساند، این خودرو در سگمنت سی کراس اوورها رتبه دوم محصول پرفروش را کسب کرده است، جایگاه نخست این سگمنت در اختیار هیوندای توسان است. پس از کیا و هیوندای، نیسان قشقایی، فولکس واگن تیگوان، فورد کوگا و پژو۳۰۰۸ به ترتیب پر فروش ترین خودروهای سگمنت سی کراس اوورها در اروپا هستند.

رقابت سایر خودروسازان

شرکت اوپل در سال ۲۰۲۲ با ۳۴ درصد افزایش فروش توانسته ۹۷ هزار و ۵۴۷ دستگاه خودرو به فروش برساند، بنابراین اوپل جایگاه سی و دوم را به دست آورده است. به لطف نسل جدید پژو ۳۰۸ افزایش ۸۰ درصدی عرضه خودرو برای گروه استلانتیس ایجاد شده است، از سال گذشته تا امروز ۳۰۸ خدود ۹۰ هزار و ۱۶۰ دستگاه خودرو عرضه کرده است. پس از پژو، فولکس واگن گلف با عرضه ۱۷۷ هزار دستگاه خودرو و تویوتا کرولا با فروش ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو، جز محبوب ترین خودروهای اروپا هستند.

براساس آمار منتشر شده از سوی موسسه JATO مرسدس بنز سی کلاس، فولکس واگن تایگو، داچیا جوگر، داچیا اسپرینگ، ام جی زد اس، ب ام و سری۴، پولستار، هیوندای آیونیک و کیا ای-وی۶ از نظر عملکردی جزو بهترین خودروهای اروپا هستند.

کد خبر: ۲۰۴٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha