۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
رئیس جمهور قرقیزستان در راه ایران| ۱۰ سند همکاری امضا می شود

رئیس جمهور قرقیزستان در راه ایران| ۱۰ سند همکاری امضا می شود

خرازی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیشکک گفت: صادیر جباروف، رئیس جمهوری قرقیزستان در روزهای آینده به ایران سفر خواهند کرد.

به گزارش بازار، سعید خرازی در نشستی خبری با رسانه های محلی در بیشکک تصریح کرد: هم اکنون سفر وزیر امور خارجه و رئیس جمهوری قرقیزستان به ایران در دستور کار قرار دارد و نهادهای مربوطه دو کشور در حال آماده سازی برای اجرای آن در سال جاری هستند.

وی گفت: ایران آماده تعامل و همکاری با قرقیزستان در همه زمینه ها است و هیچ محدودیتی برای همکاری با قرقیزستان وجود ندارد.

خرازی همچنین با بیان اینکه سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دوکشور در دستور کار قرار دارد؛ گفت: ۱۰ سند برای امضا در این نشست آماده شده است.

به گزارش آکی پرس قرقیزستان، خرازی گفت: در گفت‌وگوی تلفنی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و وزیر دفاع جمهوری قرقیزستان، طرف ما به طور کامل قصد خود را برای حفظ روابط با جمهوری قرقیزستان در حوزه نظامی تایید کرد.

او افزود: همچنین دعوت خود را از هیئت نظامی جمهوری قرقیزستان اعلام کردیم تا بیایند و با فرصت های نظامی که ایران دارد آشنا شوند.

خرازی یکی از موضوعات مهم در روابط دو کشور را استفاده قرقیزستان از ظرفیت های بنادر ایران به ویژه بندرعباس و بندر چابهار برای ورود به دریای آزاد و بازارهای جهانی عنوان کرد و گفت: امیدواریم امسال گام های عملی در این راستا برداشته شود.

سعید خرازی گفت: حمل و نقل و ارتباطات به ویژه ارتباطات ریلی و هوایی نقش مهمی در گسترش روابط دو کشور دارد و در این زمینه امیدواریم در آینده شاهد ابتکارات جدید بین دو کشور باشیم.

به گفته وی، حجم مبادلات تجاری در سال های اخیر افزایش یافته است.

سفیر ایران در قرقیزستان گفت: در رابطه با امضای توافقنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا و آغاز عملیات اجرایی آن در سال جاری، جهش قابل توجهی در مبادلات تجاری بین دو کشور پیش بینی می شود.

خرازی تصریح کرد: چشم انداز روابط قرقیزستان و ایران در سال ۲۰۲۳ بسیار مثبت به نظر می رسد.

کد خبر: ۲۰۴٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha