۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
از ضرورت تفویض اختیار تا انتقاد از تصمیمات دولت در پشت درهای بسته
در مجمع عمومی عادی سالیانه خانه صمت کرمان مطرح شد

از ضرورت تفویض اختیار تا انتقاد از تصمیمات دولت در پشت درهای بسته

کرمان- موضوعاتی همچون ضرورت تفویض اختیار به استان ها، انتقاد از روال کنونی مالیات و تصمیمات پشت درهای بسته، در مجمع عمومی عادی سالیانه خانه صمت استان کرمان مطرح و بررسی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی خانه صمت استان کرمان، مشاور معاون وزیر صمت در مجمع عمومی عادی سالیانه خانه صمت استان کرمان در محل ساختمان شماره دو خانه صمت استان کرمان ابراز داشت: انجمن ملی یک ظرفیت است که در سطح ملی می توان از قدرت آن در جهت برطرف کردن مشکلات صنعتگران استفاده کرد.

سید روح الله غضنفری با اشاره به اینکه انجمن‌های ملی متشکل از نماینده های انجمن های استانی هستند، عنوان کرد: در برخی بخش های صنعت فعالیت های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام در یک زمینه خاص آن صنعت فعالیت می کنند و هر قسمت باید در انجمن ملی یک نماینده داشته باشند.

لزوم سرعت در تصمیم گیری

رئیس خانه صمت استان کرمان هم در این مجمع عنوان کرد: زمانی که جنگ رخ می‌دهد سرعت در تصمیم گیری تاثیر بسزایی دارد؛ اما در حال حاضر شاهد بسیاری از مشکلات هستیم و صبر در تصمیم گیری‌ها جایز نیست.

بابک اسماعیلی افزود: حجم بزرگ دولت در کنار هزار المنت دیگر مانع از سرعت در تصمیم گیری هاست.

وی تاکید داشت: سیاست زدگی نیز یکی از موانع سرعت در تصمیم گیری است و استان کرمان جزو سیاست زده ترین استان های کشور می باشد.

اسماعیلی با بیان این مطلب که تمامی ما وطن پرست هستیم، گفت: باید دیتاها را سریع تر ارائه کنیم و از رئیس دفتر تشکل ها می خواهیم تا کریدوری برای ارتباط دولت با بخش خصوصی راه اندازی شود.

رئیس خانه صمت کرمان عنوان داشت: اکنون در وضعیت اضطرار قرار داریم و مشکلات را با گوشت و پوست خود لمس می کنیم. هر روز در حال تکمیل سیکل های معیوب هستیم و باید با تفویض اختیار به استان ها از ادامه این روند جلوگیری کنیم.

اکنون بیش از اینکه برای احیای واحدهای راکد تلاش کنیم نیاز است اولویت منابع را برای نگه داشتن واحدهای در حال کار بگذاریم

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی نباید مرتکب اشتباه شویم گفت: اکنون بیش از اینکه برای احیای واحدهای راکد تلاش کنیم نیاز است اولویت منابع را برای نگه داشتن واحدهای در حال کار بگذاریم.

روال کنونی مالیات صحیح نیست

وی تاکید کرد: من با مالیات ستانی به روش فعلی مخالف هستم زیرا مالیات زمانی مفهوم پیدا می کند که به افراد خدمات داده شود و روال کنونی صحیح نیست؛ این شکل مالیات دادن به ویژه در بخش معدن اشتباه است و ما ضرر و زیان زیادی را بابت تصمیمات نادرست دولت متحمل می شویم.

رئیس خانه صمت کرمان اضافه کرد: دولت باید وضعیت سیاه موجود را بپذیرد و برای این مشکل راهکار پیدا کند زیرا این توهم که تصور می کند همه چیز سفید است باعث نابودی همه می شود.

معاون طرح و برنامه ریزی صمت کرمان نیز در این نشست ابراز داشت: یکی از ویژگی های خانه صمت کرمان تعامل با بخش دولتی است.

ناهید کلانتری تاکید داشت: خانه صمت در کوتاه ترین زمان ممکن خواسته های ما را برآورده کرده و نگذاشته اند مشکلی برای ارباب رجوع ها پیش بیاید.

کلانتری با اشاره به اینکه بدنه سازمان روز به روز از نیروهای متخصص خالی می شود گفت: برای پوشاندن این مشکل سعی کردیم از ظرفیت خانه صمت در استان بهره ببریم تا مشکل مراجعان به سازمان را مرتفع کنیم.

وی اضافه کرد: بهتر است مشکلات فعالان اقتصادی از طریق انجمن ها به گوش ما برسد تا بتوانیم در وزارتخانه مطرح و پیگیری کنیم.

راه اندازی انجمن در سطح ملی راهی موثر برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی

همچنین عباس معظمی کارشناس تشکل های وزارت صمت در این مجمع ابراز داشت: طی بازدیدهایی که از خانه های صمت در استان های مختلف داشتم شاهد مشکلات زیادی بودم که در کرمان این موارد مشاهده نمی شود در نتیجه به این باور رسیدم که همدلی رمز موفقیت تشکل هاست.

وی تصریح کرد: بدنه سازمان صمت و رجل سیاسی کرمان نیز با همدلی با خانه صمت عامل موفقیت این تشکل شده اند.

معظمی راه اندازی انجمن در سطح ملی را نیز راهی موثر در جهت رفع مشکلات فعالان اقتصادی عنوان و افزود: انجمن های ملی در حوزه ارتباطی بسیار قوی تر از انجمن های استانی عمل کرده و نقطه نظرات کارشناسی تری دارند و نشست های هم اندیشی این انجمن ها با وزیر نیز بیشتر است.

وی ادامه داد: در حال تامین زیرساخت ها هستیم و به انجمن هایی که قصد فعالیت در سطح ملی را دارند نیز کمک می کنیم. انجمن های ملی دارای هویتی مستقل هستند و باید در خانه های استانی به ثبت برسند، البته می توانند عضو خانه ایران نیز باشند.

معظمی یادآور شد: تشکل های خانه صمت در کشور از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و در بحث تفویض اختیارات نیز باید به آنها توجه شود.

مسئولیت ها اغلب در حالی تفویض شده که اختیارات لازم به افراد داده نشده و اگر این اتفاق بیفتد بار بزرگی از دوش دولت برداشته می شود

علی ابراهیمی رئیس انجمن سم و کود خانه صمت استان کرمان نیز گفت: امروز در کشور شاهد تفویض مسئولیت در زمینه های مختلف هستیم.

وی تاکید داشت: مسئولیت ها اغلب در حالی تفویض شده که اختیارات لازم به افراد داده نشده و اگر این اتفاق بیفتد بار بزرگی از دوش دولت برداشته می شود.

تصمیمات پشت درب‌های بسته

نائب رئیس خانه صمت استان کرمان هم گفت: دولت تصمیمات عجولانه می گیرد که بخش خصوصی در آن هیچ نقشی ندارد. از دولتی‌ها می خواهیم پشت درب های بسته تصمیم نگیرند و بابت هر تصمیم گیری یک نماینده‌ از بخش خصوصی را در جلسات داشته باشند.

محمد امینیان تصریح کرد: امروز هر کسی زودتر از خواب بیدار شود کدخداست چون قوانین به سرعت در حال تغییر هستند. مالیاتی هم که از مردم گرفته می شود باید در جایی خرج شود که مردم از آن منتفع شوند.

وی افزود: در بسیاری از بخش ها شاهد نبود زیرساخت های مناسب هستیم که گاز نمونه ای از آن محسوب می شود.

در انتهای این نشست با عنایت به دستور کار دوم مجمع گزارش مالی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان توسط بازرس ارائه و به تصویب مجمع رسید.

با توجه به دستور کار سوم مجمع و با عنایت به درخواست های واصله و رای گیری به عمل آمده سعید علیپورمقدم به عنوان بازرس اصلی و حامد عاشورزاده به عنوان بازرس علی البدل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان انتخاب شدند.

کد خبر: ۲۰۴٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha