۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
برخورداری ۹۳ درصد جمعیت روستایی از راه آسفالت
معاون توسعه راه‌های روستایی سازمان راهداری عنوان کرد

برخورداری ۹۳ درصد جمعیت روستایی از راه آسفالت

معاون توسعه راه‌های روستایی سازمان راهداری گفت: در سال ۱۳۵۷ از ۸ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور فقط ۲۰۰ کیلومتر آن آسفالت بود.

به گزارش بازار، خداداد مقبلی با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر در کشور حدود ۹۷ هزار روستا داریم که بر اساس بند ج ماده ۱۳۷ قانون برنامه سوم توسعه دولت مکلف شده است برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار راه مناسب احداث کند.

معاون توسعه راه‌های روستایی سازمان راهداری با اشاره به ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور گفت: تاکنون ۳۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور از راه روستایی مناسب و آسفالته برخوردارند.

وی به شاخص‌های ضریب برخورداری از راه روستایی در کشور اشاره کرد و افزود: ضریب برخورداری از راه‌های روستایی متوسط در کشور ۸۲ درصد است و از لحاظ جمعیتی ۹۳ درصد از روستاهای کشور از راه آسفالته برخوردار هستند.

مقبلی با اشاره به محرومیت راه روستایی در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی هم افزود: در سال ۱۳۵۷ کل شبکه راه روستایی حدود ۸۲۰۰ کیلومتر بود که تنها ۲۰۰ کیلومتر آن آسفالت بوده و هشت هزار کیلومتر آن خاکی بوده است.

وی گفت: در حال حاضر به یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ۱۱۳ هزار کیلومتر راه روستایی مناسب در کشور داریم.

معاون توسعه راه‌های روستایی سازمان راهداری درباره آسفالت ۲۷ هزار کیلومتر راه روستایی باقیمانده در روستاهای بالای ۲۰ خانوار گفت: برای احداث راه مناسب روستاهای باقیمانده نیاز به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم تا در مدت ۵ تا ۸ سال در این روستاها راه آسفالت ساخته شود.

وی با تشکر از مشارکت خیران جاده ساز هم گفت: سال گذشته خیران جاده ساز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان مشارکت داشته اند و امسال هم تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان مشارکت کرده اند.

کد خبر: ۲۰۴٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha