۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
برنامه ریزی برای تولید ۲۰ درصد برق مورد نیاز کشور از طریق انرژی هسته‌ای
رییس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد

برنامه ریزی برای تولید ۲۰ درصد برق مورد نیاز کشور از طریق انرژی هسته‌ای

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: نماینده ارشد آژانس بین المللی در بازدید از تاسیسات کشور، گزارش نادرستی ارائه داد و مدیرکل آژانس هم آن را رسانه‌ای کرد که این رفتار وی حرفه‌ای نیست.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در تشریح برنامه‌های صنعت هسته‌ای کشور گفت: یکی از اهداف این سازمان برای دو دهه آینده، رسیدن به تولید ۲۰ درصد برق مورد نیاز کشور از طریق انرژی هسته‌ای است.

وی افزود: طبق سند راهبردی که در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شده است، ۵۰ میلیارد دلار برای تامین این کار اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین از ساخت سه نیروگاه خبر داد و گفت: نیروگاه دوم و سوم همان قرارداد با روسیه است که در بوشهر و در کنار نیروگاه شماره یک ساخته می‌شوند و نیروگاه جدیدی که شروع کردیم در دارخوئین است و ۱۰ هزار مگاوات جدید هم در دست برنامه داریم که مناطقش هم انتخاب شده است.

اسلامی همچنین با اشاره به دستاوردهای متخصصان کشور در زمینه تولید رادیو داروهای مختلف، از آخرین اقدامات انجام شده برای ساخت یک بیمارستان ویژه مبتلایان به سرطان در استان البرز خبر داد و گفت: ساخت این بیمارستان پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم که حداکثر تا پایان ۱۴۰۳ در خدمت مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی رفتار اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره گزارش خلاف واقع بازرسی این سازمان از مراکز هسته‌ای ایران را غیر حرفه‌ای برشمرد و افزود: مجددا نامه اعتراضی به آژانس فرستادیم.

اسلامی افزود: ایران حدود ۳ درصد از مراکز هسته‌ای دنیا را در اختیار دارد، اما در سه سال گذشته، از حدود ۲ هزار بازدید بازرسان این آژانس، ۵۰۰ مورد آن از مراکز هسته‌ای ایران بود و این در حالیست که حتی یک مورد هم در برنامه هسته‌ای ایران انحرافی وجود نداشت.

کد خبر: ۲۰۴٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha