۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
«ممنوعیت واردات» مقصر کاهش کیفیت تولید داخلی | تولیدکننده لوازم یدکی نیازمند حمایت است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

«ممنوعیت واردات» مقصر کاهش کیفیت تولید داخلی | تولیدکننده لوازم یدکی نیازمند حمایت است

تهران- حسینی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران گفت: به بهانه حمایت از تولید کننده واردات را ممنوع کرده ایم اما این امر باعث وفور کالاهای بی کیفیت در بازار شده است.

سید احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان داخلی و رفع قوانین معارض با نظام صنفی باید صورت گیرد، بیان کرد: به نهاد ها و سازمان های دولتی مکررا اعلام کرده ایم که باید از ظرفیت و پتانسیل کارشناسان صنفی بهره ببرند و به اطلاعات کافی در رابطه با صنف های گوناگون دست یابند تا با استفاده از این اطلاعات قوانین مثمر ثمری را در خانه ملت نیز تصویب و در نتیجه هزینه اجرای قوانین نیز کمتر شود.

وی با بیان اینکه بیان مشکلات معنی قانون گریزی نمی‌دهد و ما خود را ملزم به اجرای قوانین می دانیم اما باید برای اجرای قوانین زیرساخت های مناسب فراهم باشد، افزود: حمایت از تولید کنندگان باید جامع باشد به معنای دیگر تمام موارد در آن پیش بینی شده و مانع از سوء استفاده و رانت شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران با بیان اینکه به بهانه حمایت از تولیدکنندگان واردات را ممنوع شد اما این امر سبب رواج کالاهای بی کیفیت ایرانی در بازار شده است در نتیجه و برای خروج از این مشکل باید الگوهای راهبردی طرح شود، ادامه داد: قانون مبارزه با قاچاق کالا سال گذشته از طرف وزارت صمت صادر شد از مرداد ماه سال جاری نیز در صنف به اجرا درآمد اما به دلیل عدم شناخت کافی از این حوزه و استفاده نکردن از کارشناسان مشکلاتی پدید آمد.

حسینی اضافه کرد: سال ها تولیدکنندگان صنفی به عنوان «زیرپله ای» نام برده می شدند این تولیدکنندگان قطعات با کیفیتی را تولید می کردند و سهم ۱۳ درصدی از تولید را داشتند اما نمی توانستند از ظرفیت کشور برای افزایش تولید و کیفیت استفاده کنند باید در نظر داشته باشیم که در شرایط تحریم دولت باید بستر سازی مناسب را برای تولید کننده ها فراهم کند از این رو در وهله اول باید تولید کنندگان را تا سال ۱۴۰۲ شناسنامه دار و سپس رسته و کد آیسیک آن ها را در وزارت صمت تعیین می کردیم و سپس به صورت استانی به این اتحادیه الحاق شوند.

حمایت از تولید کنندگان باید جامع باشد

وی ادامه داد: اتحادیه برای این تولید کنندگان پروانه کسب صادر می کند همچنین با تفاهم نامه ای که با شهرک های صنعتی بستیم افرادی که برای مجوز تولیدی مراجعه می کنند به شرکت مذکور معرفی و سپس به منظور کسب سوله و زمین با قیمت های مصوب دولت اقدام می شود. همچنین باید این نکته را هم گفت که تولیدکنندگان با اخذ پروانه صنفی می توانند با ظرفیت های دولت از حامل های انرژی استفاده و در نتیجه این به سود کشور و اقتصاد خواهد بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران در زمینه آموزش به تولیدکنندگان نیز گفت: با سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز صحبت کرده ایم تا سطح علمی در واحد های تولیدی بالاتر رود.

حسینی با بیان اینکه واحدهای صنفی و تولید کنندگان حتما باید ساماندهی شوند از این رو در استان تهران از سوی اتحادیه این امر با جدیت دنبال می شود و شاخص های مربوطه نیز از سوی کارشناسان حرفه ای تعیین شده است، ابراز داشت: در بخش تولیدکنندگان لوازم یدکی خوردرو ها هنوز بعضی از تولیدکنندگان از اتحادیه مجوز را دریافت نکرده اند و قطعات تولیدی آن ها نیز از کیفیت لازم برخوردار نیست، همین امر باعث پایین آمدن سطح کیفی خودرو در حالت کلی می شود. حال نوبت وزارت صمت است که به کمک بیاید و مشکلات را حل کرده و سوالات کارشناسان صنفی را پاسخ گوید تا اجرای این طرح به خوبی هر چه تمام تر ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه تولیدات واحد های شناسنامه دار از کیفیت لازم برخوردار است و در عین حال در طول دوره تحریم حتا یک روز هم بدون قطعه نماندیم به خصوص در بخش قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی؛ بیان کرد: بزرگترین چالش ما با وزارت اقتصاد در زمینه مالیات ها است، فشارهایی بر صنعتگران می آید که علیرغم توصیه سران سه قوه باعث شده که مالیات ها به صورت چشمگیری افزایش پیدا کنند و واحد های صنفی گلایه مند هستند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران ادامه داد: بخش بزرگی از درآمد کشور بر دوش واحد های صنفی است، مالیات خود را نیز سر موقع پرداخت می کنند یعنی از این طریق بخش بزرگی از بودجه توسط همین واحد های صنفی کوچک تامین می شود؛ از دولت می خواهیم که به کمک ما بیاید.

کد خبر: ۲۰۴٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha