۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
۱۲۷ درصد تعهد اشتغال سمنان محقق شد | تامین آب دغدغه دولت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۲۷ درصد تعهد اشتغال سمنان محقق شد | تامین آب دغدغه دولت

سمنان- هاشمی استاندار سمنان از تحقق ۱۲۷ درصدی اشتغال دستگاه های اجرایی در سال جاری خبر داد و گفت: سمنان در زمره استان‌های برتر در حوزه اشتغال زایی کشور بوده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۱۲۷ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شده است، تاکید کرد: مشکل اساسی استان سمنان آب است و ما در بحث بودجه و اعتبارات کمتر مشکل داریم لذا اگر بتوانیم آب را تامین می کنیم خواهیم توانست اقدامات بهتری در زمینه تولید و بازگشت جمعیت روستاها و ... رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه از مجموع ۳۱۰ روستایی که زیر مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان سمنان هستند، تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم ۵۲ روستای استان سمنان به دلیل مشکلات کم آبی، با تانکر آبرسانی می شد، گفت: با تلاش های صورت گرفته آب برای ۱۳ روستا تامین شده است.

ورود قرارگاه سازندگی

استاندار سمنان با بیان اینکه از محل اعتبارات محرومیت زدایی و قرارگاه سازندگی ۱۲ روستای دیگر را نیز تحت پوشش تامین آب شرب مناسب قرار می دهد تا شاهد آبرسانی به ۳۰ روستا باشیم، گفت: ۹ روستا از این ۳۰ روستا در دورترین منطقه جغرافیایی استان یعنی خارتوران بیارجمند است که نشان می دهد دولت نگاه ویژه به مناطق محروم دارد.

از مجموع ۳۱۰ روستایی که زیر مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان سمنان هستند، تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم ۵۲ روستای استان سمنان به دلیل مشکلات کم آبی، با تانکر آبرسانی می شد

هاشمی با بیان اینکه در سفر وزیر نیرو پیرامون پروژه های آبرسانی به استان سمنان مذاکراتی صورت گرفت، بیان کرد: در شاهرود شاهد اجرای پروژه آبرسانی از چشمه ساران قطری هستیم که ۴۷ میلیارد تومان در آن هزینه شده و تا امروز ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما علیرغم اجرای ۵۸ کیلومتر خط انتقال کماکان بی نتیجه مانده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات طرح این بود که خط لوله از مقصد به سمت مبدا اجرا شده است، افزود: این طرح نیازمند کمک وزارت نیرو است تا بتوانیم مشکلات آن را با حفر چاه حل کنیم.

تسریع در اجرای فاضلاب

استاندار سمنان با بیان اینکه در زمینه فاضلاب شهر شاهرود نیز امیدواریم اقدامات بهتری صورت گیرد تا بتوانیم فاضلاب جمع شده را به تصفیه خانه منتقل و از پساب آن برای صنایع بهره گیری کنیم، تاکید کرد: با توجه به اجرای بخشی از این طرح، از مسئولان وزارت نیرو درخواست کردیم که به کار در شهرستان شاهرود سرعت داده شود.

هاشمی با بیان اینکه اعتبارات استان سمنان بعد از سفر رئیس جمهور به سمنان ۲۳۷ درصد رشد داشته است گفت: اعتبارات پروژه های افتتاحی در دهه فجر سال جاری از محل همین سفر پر برکت برای استان سمنان تامین شده است.

کد خبر: ۲۰۴٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha