۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی در غرب و شرق تهران

ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی در غرب و شرق تهران

دو شهرک اعتمادیه و خوارزمی با ظرفیت هشتاد هزار نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن در اطراف تهران ساخته می شود.

به گزارش بازار، مهدی مسلم‌خانی مدیرعامل شرکت عمران اندیشه با اعلام ساخت دو شهرک ۴۰ هزار نفری در استان تهران گفت: مسئولیت اجرای شهرک «اعتمادیه» در غرب و «خوارزمی» در شرق استان تهران به شرکت عمران اندیشه واگذار شده که ظرفیت هریک از آن‌ها ۴۰ هزار نفر است و طرح نهضت ملی مسکن را در این دو شهرک اجرا می‌کنیم.

مهدی مسلم‌خانی افزود: با توجه به محدودیت زمین در شهر جدید اندیشه، تعریف طرح جدید در بخش نهضت ملی مسکن در این شهر در دستور کار نیست، اما طرح های مشارکتی مسکونی و عمرانی شامل طرح‌های زیربنایی و روبنایی در حال احداث است که بخشی از آن‌ها را به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی گفت: افتتاح ۴۰۰ واحد مسکونی مشارکتی، مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پیست اسکیت نوجوانان از جمله طرح‌هایی است که به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه تصریح کرد: از برنامه‌های کلنگ‌زنی هم باغ موزه دفاع مقدس شهر جدید اندیشه را داریم که اولین باغ موزه شهرهای جدید محسوب می‌شود. پیاده راه سلامت، یک مدرسه ۱۵ کلاسه و پارک ورزشی مسکن مهر اندیشه از دیگر پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

مسلم‌خانی همچنین مجموع واحدهای مسکن ملی اندیشه را ۲۵۰۰ واحد دانست و گفت: این ۲۵۰۰ واحد به صورت مشارکتی اجرا می‌شود که هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی درباره نحوه واگذاری واحدها به متقاضیان اظهار داشت: سهم شرکت عمران و شرکا در طر حهامتفاوت است. در مواردی ما ۷۰ درصد سهم داریم و در برخی دیگر ۳۰ درصد سهم ما خواهد بود. نحوه عرضه هم از هم اکنون مشخص نشده و پس از تکمیل واحدها با دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۴٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha