۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
رشد ۵۵ درصدی اخذ مالیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته

رشد ۵۵ درصدی اخذ مالیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته

رییس گروه برنامه‌ریزی سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه ۳۸۸ هزار میلیارد تومان مالیات در ۱۰ ماه امسال وصول شد گفت: این آمار رشد ۵۵ درصدی اخذ مالیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

به گزارش بازار، مجتبی امیری رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور گفت: ۳۸۸ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات از ابتدای امسال تا پایان دی ماه وصول شد.

امیری گفت : این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۵۱ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان بود، ۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در همین مدت درآمد وصولی از مالیات بر کالاها و خدمات نیز رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد. بر این اساس امسال ۱۴۷ هزار و ۱۱ میلیارد تومان مالیات از این بخش حاصل شد.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور از رشد ۶۰ درصدی مالیات‌های مستقیم خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه امسال ۲۴۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان مالیات مستقیم ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۵۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بود رشد را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: همچنین مالیات اشخاص حقوقی در همین مدت ۱۵۹ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

امیری با اشاره به رشد ۳۶ درصدی سهم مالیات بر درآمد، گفت: در ۱۰ ماه امسال ۶۷ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان مالیات در این بخش وصول شده است.

وی خاطر نشان کرد: در همین مدت، ۱۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان در بخش مالیات بر ثروت به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است.

کد خبر: ۲۰۴٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha