۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
اعمال تعرفه صادرات محصولات کشاورزی، تخطی از قانون و تخلف است

اعمال تعرفه صادرات محصولات کشاورزی، تخطی از قانون و تخلف است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اعمال تعرفه بر صادرات سیب زمینی ممنوع است و مجلس از جایگاه نظارتی خود با این موضوع برخورد خواهد داشت.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری گفت: اتخاد تصمیمات خلق الساعه در حوزه اعمال تعرفه صادرات محصولات کشاورزی موجب مشکلاتی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان این محصولات شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: براساس قانون احکام دائمی برنامه و قانون برنامه ششم اعمال هرگونه تعرفه برای صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است و تخطی از قانون نیز تخلف محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: در بودجه ۱۴۰۱ نیز اعمال هر گونه تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است مگر آنکه دستگاه متولی ۶ ماه قبل اعلام کند که می‌خواهد تعرفه صادرات را برای محصولی اعمال کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قانون انتظار در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار داده شده است تا این وزارتخانه نیازمندی‌های کشور را تامین و مازاد را صادر کند، اما اگر صادرات یکباره متوقف شود بازار رقابتی در خارج از کشور را از دست می‌دهیم.

عسکری گفت: هیچ دستگاهی تحت هیچ شرایط حق ندارد تعرفه روی محصولات کشاورزی اعمال کند و در صورت اعمال تعرفه، مجلس موضوع را از جایگاه نظارتی خود پیگیری خواهد کرد.

کد خبر: ۲۰۴٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      8 0
      امیدواریم در حد حرف نباشد ولله قسم سیب زمینی هامون در انبار در حال خراب شدن است شما این خراب شدن را به صورت گسترده در سطح کشور ببینید ایا خراب شدن خوب است یا صادر کنی ارز بیاری وزارت خانه جهاد پشتوانه عقلی و حمایتی ندارد
      • دوستدار ایران IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
        1 0
        عاقلانه ترین کار تو اوضاع فعلی برداشتن تعرفه است تا کشاورز محصولش رو بتونه بفروشه پشتوانه اش از بین نره هم ارز آوری به کشور داره هم کشاورز می‌تونه با دل گرمی برای سال جاری کشت کنه
    • حسین IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      2 0
      تمام دولت مردایی که اومدن و رفتن در ایران شمشیر بدست زورشون به کشاورز بدبخت میرسه چون در جامعه و در سطح کشور قشر ضعیفی هستن صداشون هم بجایی نمیرسه غافل از اینکه وقتی حال کشاورز خوب باشه حال کشور خوب خواهد شد....