۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
سالانه ۸ هزار و ۷۰ تن پسته از سیستان و بلوچستان روانه بازار می شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

سالانه ۸ هزار و ۷۰ تن پسته از سیستان و بلوچستان روانه بازار می شود

زاهدان- شهرکی، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: سالانه ۸ هزار و ۷۰ تن پسته از سطح باغات بارور سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازارهای داخل و خارج از کشور می شود.

بهزاد شهرکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سطح زیر کشت پسته در استان ۱۰هزار و ۹۴۴ هکتار است که از این میزان ۸ هزار و ۴۳ هکتار بارور و ۲ هزار و ۹۰۱ هکتار نیز غیر بارور است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به اینکه، ارقام پسته در استان اکبری، احمدآقایی و کله قوچی است، گفت: با توجه به برنامه سازمان جهاد کشاورزی در خصوص توسعه باغات پسته در نقاط مستعد استان اجرای برنامه های آموزشی–ترویجی به منظور ارتقاء سطح دانش کارشناسان و بهره برداران و انتقال یافته ها در حال اجرا است.

شهرکی افزود: در این راستا کارگاه یکروزه آموزشی _ترویجی مدیریت به هنگام باغات پسته با حضور ۵۰ نفر از بهره برداران، مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی در شهرستان تفتان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی دستاورهای تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه مدیریت زمستانه باغات پسته شامل کوددهی، هرس و یخ آب زمستانه به باغداران تشریح شد.

کد خبر: ۲۰۴٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha