۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
 ظرفیت تولید برق در کشور ۹۰ هزار مگاوات است
وزیر نیرو:

ظرفیت تولید برق در کشور ۹۰ هزار مگاوات است

شاهرود- وزیر نیرو با بیان اینکه ظرفیت تولید برق در کشور ۹۰ هزار مگاوات است، گفت: تنها یک هزار مگاوات از این میزان توسط انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر محرابیان ظهر پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه به استان سمنان برای افتتاح و بازدید از طرح‌های حوزه وزارت نیرو و در جریان بازدید از طرح فاضلاب شاهرود، بیان کرد: تامین آب برای این شهرستان در زمره اولویت های اضطراری وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه آبرسانی از سد کالپوش در راس امور پیگیری می‌شود، ابراز کرد: جبران کسری آب شاهرود برنامه وزارتخانه برای این شهرستان است.

وزیر نیرو همچنین به موضوع برق و حمایت از نیروگاه های خورشیدی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ظرفیت تولید برق در کشور ۹۰ هزار مگاوات است، گفت: تنها یک هزار مگاوات از این میزان از انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

تنها یک هزار مگاوات از این میزان از انرژی خورشیدی تامین می‌شود

محرابیان از رشد سرمایه گذاری در بخش تامین انرژی تجدید پذیر خبر داد و بیان کرد: صنایع و سرمایه‌گذاران بزرگ وارد مناقصات بزرگ وزارتخانه شدند و این امر نوید اجرای طرح های خوبی در کشور می‌دهد.

وی با بیان اینکه تولید برق در قالب پنل‌های خورشیدی پنج کیلو واتی در بخش خانگی از دیگر اولویت های وزارتخانه است، بیان داشت: این طرح با مشارکت دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد در سراسر کشور اجرایی می شود.

وزیر نیرو درباره تامین برق مورد نیاز صنایع شاهرود نیز بیان کرد: آنطور که سابقاً مصوب شده بود مقرر است یک پست موقت برای تامین برق مورد نیاز شهرک صنعتی شاهرود اجرایی شود تا بتوانیم در آینده تامین برق پایدار را به صورت کامل داشته باشیم.

به گزارش بازار، وزیر نیرو در پایان سفر خود به شاهرود و دامغان و برای حضور در جلسات با مسئولان استانی به سمنان و سرخه سفر کرد.

کد خبر: ۲۰۴٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha