۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
ایران یک هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید می‌کند
وزیر نیرو:

ایران یک هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید می‌کند

دامغان- وزیر نیرو کابینه سیزدهم با بیان اینکه توسعه انرژی‌های تجدید پذیر اولویت دولت است، گفت: هم اکنون در کشورمان یک هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر محرابیان صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی در شهرستان دامغان همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر، ضمن اشاره به اولویت‌های دولت و مجلس در مقوله انرژی، بیان کرد: حمایت از برنامه‌های مرتبط با انرژی های تجدید پذیر خورشیدی و بادی وزارت نیرو، از اولویت ها محسوب می‌شود

وی با بیان اینکه توجه به انرژی‌های تجدید پذیر از جمله خورشید و باد از جمله راهکارهایی است که برای برون رفت از چالش های حوزه محیط زیست و انرژی در دستور کار قرار داده‌ایم، بیان کرد: در همین ماه های اخیر تعداد قابل توجهی نیروگاه در سراسر کشور راه‌اندازی شده که امروز یکی از نمونه‌های آن را در دامغان شاهد هستیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه روند اجرایی بسیاری از این نیروگاه های تجدید پذیر در استان‌های کشور اجرا و پیشرفت خوبی هم داشته است، گفت: کاهش منابع تجدید ناپذیر از جمله چالش‌های اصلی ما است که برای برون رفت از آن می بایست به انرژی های پاک توجه کنیم.

محرابیان به ایجاد نیروگاه خورشیدی در دامغان هم اشاره کرد و بیان داشت: این‌ نیروگاه ۱۰ مگاواتی بیش از ۶۰ درصد برق شهر دامغان را تامین می کند.

وی افزود: با استفاده از اینگونه نیروگاه‌ها، بخش قابل توجهی از برق مصرفی بدون ایجاد آلودگی، حذف منابع آبی و با لحاظ ملاحظات محیط زیست تامین خواهد شد.

وزیر نیرو همچنین در خاتمه بیان داشت: انرژی یکی از مولفه‌های قدرت است و کشوری که تولید انرژی پایدار داشته باشد، در مدیریت مصارف خود موفق و امکان تبادل با دیگر کشورها را خواهد داشت.

به گزارش بازار، محرابیان در سفر یک روزه به استان سمنان در سه شهر دامغان، شاهرود و سرخه حضور پیدا خواهد کرد. وی در دامغان سه طرح شامل نیروگاه خورشیدی، نیروگاه خورشیدی خانگی و فاضلاب را افتتاح می کند.

کد خبر: ۲۰۴٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha