۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
گردش مالی بورس روزانه به ۲۰هزار میلیارد تومان رسید
کارشناس بازار سرمایه:

گردش مالی بورس روزانه به ۲۰هزار میلیارد تومان رسید

اعتمادی، کارشناس پول و سرمایه با اشاره به نجومی شدن گردش مالی بورس گفت: در بازار سرمایه هر لحظه اطلاعات دقیق شرکت‌ها در اختیار فعالان قرار می گیرد.

به گزارش بازار، اعتمادی کارشناس پول، سرمایه و بازار بورس در مصاحبه با برنامه صبحگاهی «روزنه» عنوان کرد: در گذشته شاید بین ۵۰ تا ۱۰۰هزار فعال بازار سرمایه داشتیم که مشغول بودند و فعالیت و کسب در آمد می‌کردند.

وی افزود: اکنون با توجه به بازدهی مناسب و خصوصی‌سازی و سهام عدالت به نوعی مردم را به سمتی می‌برد که بتوانند در بازار سرمایه فعال شوند. این امر آموزش‌ و شرایط خاص مربوط به بازار سرمایه را می‌طلبد؛ کسب آمار و اطلاعات در این زمینه می‌تواند به فعالان جدید بازار سرمایه کمک کند.

اعتمادی خاطرنشان کرد: در دوره‌های اخیر با یکسری از داده‌های آماری مواجه شدیم که شاید قبلا با توجه به اینکه عمق زیادی نداشت در بازار ما چندان به آن توجه نمی‌شد اما امروز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در روز گردش مالی در بازار داریم؛ بطوری که اگر شرایط کمی رو به کاهش رود باعث تعجب فعالان بازار می‌شود.

این مدرس بورس همچنین عنوان کرد: تنها شرکت فناوری اطلاعات، نهادی است که این فعالیت را انجام می‌دهد و اطلاعات مفید و آمارهای دقیقی را به فعالان بازار ارائه می‌دهد. اکنون با تعمیق بازار سرمایه‌ به سمتی می‌رویم که بتوانیم از آن استفاده کنیم.

کارشناس پول، سرمایه و بازار بورس در رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: آمار و اطلاعاتی که در حال حاضر در اختیار بازار سرمایه است خیلی کارآیی ندارند و ما هنوز به آن مرحله نرسیدیم اما کارهای خیلی خوبی در این زمینه انجام شده است.

اعتمادی با اشاره به اینکه ویژگی اصلی آمار و اطلاعات صحت، دقت و کارایی است گفت: یکسری اطلاعات از طریق شرکت‌های فعال در بورس در سایت کدال گذاشته می‌شود. در حال حاضر اطلاعات به صورت گزارش‌های ماهانه و فصلی به روز می‌شوند و این امکان وجود دارد هر لحظه اطلاعات دقیق شرکت‌ها در اختیار فعالان قرار بگیرد در حالی که در گذشته اینگونه نبود.

وی در پایان درباره اطلاعاتی که در بازار سرمایه منتشر می‌شود یادآور شد: این اطلاعات شامل فعالیت‌هایی است که طی روز انجام می‌شود. این دیتا جمع‌آوری شده و توسط شرکت‌های فناوری اطلاعات در اختیار مردم قرار می‌گیرند. اکنون شرایط پردازش این اطلاعات خوب است، قبلا خیلی به این موارد توجه نمی‌شد.

کد خبر: ۲۰٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha