۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
فدرال رزرو افزایش نرخ بهره بانکی را به ۰.۲۵ کاهش داد| احتمال بهبود وضعیت بازارهای مالی
آخرین تحولات اقتصادی آمریکا؛

فدرال رزرو افزایش نرخ بهره بانکی را به ۰.۲۵ کاهش داد| احتمال بهبود وضعیت بازارهای مالی

آخرین خبرها از جلسه فدرال رزرو به ریاست «جروم پاول» حاکی از کاهش سیاست تهاجمی مهمترین نهاد پولی ایالات متحده و کاهش نخستین مرحله افزایش نرخ بهره به ۰.۲۵ است.

به گزارش بازار، آخرین خبرها از جلسه فدرال رزرو به ریاست «جروم پاول» حاکی از کاهش سیاست تهاجمی مهمترین نهاد پولی ایالات متحده و کاهش نخستین مرحله افزایش نرخ بهره به ۰.۲۵ است.

بر اساس این گزارش، در حالیکه نرخ تورم در آمریکا رو به کاهش رفته و بسیاری از شاخص ها مانند اعتماد مصرف کننده و نرخ بیکاری نیز نشان از بهبودی اوضاع اقتصادی در این کشور دارد، قرار است فدرال رزرو در نخستین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در سال ۲۰۲۳، میزان افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور را تنها ۲۵ واحد پایه اعلام کرده که این مقدار، نصف افزایش نرخ آخریم مرحله در سال گذشته است.

انتظار سرمایه گذاران بازارهای مالی این است که پس از اعلام رسمی این نرخ در شامگاه چهارشنبه شب به وقت آمریکا، تاثیر مثبتی روی بازارهای مخالف از جمله فلزات اساسی، ارزهای دیجیتال، طلا، نقره و دیگر بازارهای ریسک پذیر بر جای بگذارد.

لازم به ذکر است، طی دو روز گذشته، اکثر بازارهای مالی و بورس های مهم همچون بورس فلزات لندن و بازار شانگهای با ریزشی محسوس مواجه شده بودند که ناشی از انتظار سرمایه گذاران برای اعلام تصمیم قطعی فدرال رزرو در خصوص اعلام نرخ بهره بانکی در آمریکا بوده است.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha