۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
اختلاف شورای رقابت و شورای عالی بورس به زیان سرمایه گذاران شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

اختلاف شورای رقابت و شورای عالی بورس به زیان سرمایه گذاران شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم گیری غیرمنسجم شورای رقابت و اختلافش با شورای عالی بورس در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا زیان سرمایه گذاران را درپی داشت.

به گزارش بازار، مهدی طغیانی، با اشاره به نقش بازار سرمایه در اقتصاد ملی، تامین منابع سرمایه گذاری تولید و اشتغال، اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ فرصت خیلی خوب داشتیم که مردم اقبال خوبی به بازار پیدا کردند و سرمایه‌های مردم به سمت بازار آمد که از آن فرصت استفاده نشد.

طغیانی سیاست دولت در یک سال اخیر مثل تقویت صندوق تثبیت و... در رفع بی اعتمادی به بازار سرمایه را موفق خواند و افزود: مدیران بازار سرمایه تلاش کردند دروازه بانی کنند تا بازار سرمایه دچار مشکل نشود، اما از آنجا که در کشور تصمیم گیری غیرمنسجم وجود دارد، اثرش را بر بازار و سرمایه گذاران می‌گذارد. مانند تصمیم گیری غیرمنسجم شورای رقابت و اختلافش با شورای عالی بورس در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا، در چنین وضعیتی نمی‌توان مدیران بازار سرمایه را مسئول دانست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات و تحولات بورس در دولت سیزدهم، از جمله برخی از واگذاری ها، عرضه اولیه و ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری، گفت: انتظارات طبق توقع‌ها برای تقویت بازار با استفاده از عرضه اولیه، به علت وجود بی اعتمادی به بازار پیش نرفت و حتی برخی واگذاری‌ها هم متوقف شد.

طغیانی ادامه داد: واگذاری‌های جدید و عرضه سهام شرکت‌های دولتی مانند واگذاری اخیر پتروشیمی خلیج فارس از طریق بازار سرمایه باعث تقویت بازار می‌شد، اما بازار و فضای عمومی آماده چنین ظرفیتی نبود.

وی تصریح کرد: یکی از روش‌ها برای استفاده بهینه از ظرفیت بازار سرمایه، رونق عرضه‌های اولیه، صندوق پروژه‌ها و شرکت پروژه‌ها و ... است، البته بر روی پذیرش شرکت‌های دانش بنیان هم می‌شود، کار کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه عرضه سکه و خودرودر بورس کالا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بحث عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۳۹۹ در راهروهای مجلس مطرح شد، ولی دوستان بورس کالا تردید داشتند، ولی این اتفاق رقم خورد.

طغیانی گفت: وضعیت حال بازار خودرو ایجاب می‌کرد که متقاضیان خورو در شرایط و فرصت‌های برابر بتوانند خودرو خرید کنند، این ظرفیت در بورس کالا ایجاد شد و عملکرد بورس کالا در این عرصه موفق آمیز بود.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha