۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
تولید ۲۵ میلیون تن فولاد؛ در ۱۰ ماهه سال جاری

تولید ۲۵ میلیون تن فولاد؛ در ۱۰ ماهه سال جاری

­عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران گفت: امسال ۲۵ میلیون تن فولاد تولید شد که ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن صادر شده است.

به گزارش بازار، محمد صادق چیت ساز با اشاره به آخرین وضعیت تولید فولاد در کشور،افزود: سال گذشته ۳۱ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد که ۹ میلیون آن صادر و ۲۱ میلیون آن در داخل استفاده شد. تولید فولاد در ۱۰ ماه امسال، ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده که ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن صادر شده و بقیه در داخل مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به چالش های این صنعت، گفت: سال گذشته یکی از اصلی ترین مسائل در حوزه فولاد بحث محدودیت و قطعی گاز بود؛ گاز صنعت فولاد مانند دیگر صنایع تحت تاثیر محدودیت های اعمال شده قرار گرفت که این موضوع بر قیمت فولاد و همچنین میزان تولید آن ها تاثیر گذار بود امسال خوشبختانه محدودیتی در این حوزه نداشته ایم اما در مقابل قیمت ارز تاثیرات بسزایی در افزایش قیمت فولاد داشت، بطوری که قیمت ورق از ۱۸ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان رسید.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران با بیان اینکه فولاد مبارکه ۱۴ درصد فولاد مورد نیاز در صنعت خودرو را تامین می کند، گفت: از ۶ میلیون تن فولاد تولیدی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آن برای بخش خودروست.

چیت ساز با اشاره به میزان واردات ورق فولادی، گفت: امسال از کشور کره واردات ورق داشتیم ضمن اینکه ۲۰ درصد ورق مورد استفاده در صنعت خودرو را فولادسازان داخلی تامین می کنند.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha