۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
روزی متعادل در سایه فاز انتظار بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

روزی متعادل در سایه فاز انتظار بازار سرمایه

نائینیان کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به ریسک هایی که از جانب عرضه خودرو در بورس کالا به بازار تحمیل شده است، بازار سرمایه منتظر خبری است تا جهت خود را تثبیت نماید.

سمیه شوریابی؛ بازار: نیما نائینیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در رابطه با بازار امروز ۱۲ بهمن ماه، اظهار داشت: امروز بازار از وضعیت متعادلی برخوردار بود، شاخص کل تقریباً با حدود ۶۷۵ واحد رشد و شاخص هم وزن با عملکردی بهتر نسبت به آن با ۰.۳ درصد رشد همراه بود، سهام کوچک و متوسط نیز با عملکرد بهتری در بازار امروز خود را نشان دادند.

ادامه کاهش حجم و ارزش معاملات

این کارشناس بازار سرمایه نکته قابل توجه بازار را در کاهشی شدن ارزش و حجم معاملات دانست و افزود: ارزش و حجم معاملات نسبت به رالی صعودی که بازار در آن قرار داشت به شدت کاهش پیدا کرده است، حدود ده روز است که شاهد خروج پول حقیقی از بازار هستیم که امروز هم ادامه دار بود و با خروج ۲۱۸ میلیارد تومان از بازار همراه شد.

روزی متعادل در سایه فاز انتظار بازار سرمایه

وی نیز گفت: به نظر می رسد با توجه به ریسک هایی که از جانب عرضه خودرو در بورس کالا به بازار تحمیل شده است، بازار سرمایه منتظر خبری است تا جهت خود را تثبیت کند و هر چقدر این فضای شک و ابهام بیشتر باقی بماند باعث می‌شود این فضا تثبیت شود.

بازار نیازمند تصمیمات بنیادی

نائینیان همچنین در ادامه تشریح کرد: در بحث خودرویی ها شاهد بودیم که سعی شد سهم ها را نگه دارند اما میل به فروش بیشتر بود، گروهی که در چند روز اخیر عملکرد خوبی داشتند گروه بانکی ها بود که امروز به جز معدودی از آن ها نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند، کل بازار به غیر از سهام کوچک که بعضاً بازیگر محور هستند در حالت انتظار بود و متعادل دنبال شدند، همچنین گروه سیمانی و قندی امروز با معاملات خوبی همراه بودند، در گروه حمل و نقل نیز حآفرین بسیار شاخص بود.

نائینیان در نهایت با توجه به تعطیلات اخر هفته چنانچه بازار بتواند تصمیم جدی در خصوص خودرویی ها بگیرد، عملکرد خوبی را برای بازار متصور دانست.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha