۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
احتمال اصلاح نرخ جفت ارز پوند به دلار| تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال اصلاح نرخ جفت ارز پوند به دلار| تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو

بازگشت قوی جفت ارز پوند/دلار به مقاومت اصلی در سطح ۱.۲۴۵۲ رسیده که مصادف است با بالاترین نقطه نرخ مبادله این جفت ارز در ۱۴ دسامبر و خط گردن الگوی فعلی قیمت نیز در ۱.۱۸۴۱ قرار دارد.

به گزارش بازار؛ بازگشت قوی جفت ارز پوند/دلار به مقاومت اصلی در سطح ۱.۲۴۵۲ رسیده که مصادف است با بالاترین نقطه نرخ مبادله این جفت ارز در ۱۴ دسامبر و خط گردن الگوی فعلی قیمت نیز در ۱.۱۸۴۱ (پایین ترین سطح ۶ ژانویه) قرار دارد.

یکی دیگر از الگوهای نزولی شکل گرفته در نمودار قیمت، گُوه افزایشی است که با رنگ زرد نشان داده شده است. با نزدیک شدن این الگو به سطح تلاقی خود، احتمال شکست نزولی برای نرخ این جفت ارز افزایش خواهد یافت.

احتمال اصلاح نرخ جفت ارز پوند به دلار| تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو

در همین حال، الگوی دو قله نیز شباهت زیادی به طرح فنجان و دسته دارد که با رنگ صورتی نشان داده شده است. این الگو در حقیقت، یکی از بهترین الگوهای واضح در بازار فارکس به حساب می آید؛ اما برای اینکه الگوی مذکور تحقق یابد، نیازمند عقب نشینی یا یکپارچگی در بخش دسته آن است.

بنابراین، در حالی که شاخص‌های تعیین کننده روند بازار مانند EMA به سود بیشتر رای این جفت ارز اشاره می‌کنند، این دیدگاه نیز مطرح است که نرخ برابری جفت ارز GBP/USD در روزهای آینده عقب‌نشینی خواهد کرد. اگر دیدگاه درست باشد، هدف بعدی نرخ روی ۱.۲۲۱۰ خواهد بود که بالاترین نقطه در ۹ ژانویه است. شکست به زیر این سطح باعث کاهش آن به ۱.۲۰۹۲ خواهد شد.

از طرف دیگر، یک حرکت با پشتوانه قوی به بالای ۱.۲۴۵۲ یعنی بالاترین سطح سال گذشته، الگوی دو قله و همچنین فنجان و دسته را باطل می کند. این نشان دهنده برتری گاوها خواهد بود که جفت را به سطح روانی معقول بعدی در ۱.۲۵۰۰ سوق دهد.

کد خبر: ۲۰۳٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha