۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
آخرین فاز پارس جنوبی با ۲.۲ میلیارد دلار تکمیل شد| تولید ۶۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه فاز ۱۴
حسنوند در گفت‌وگو با بازار؛

آخرین فاز پارس جنوبی با ۲.۲ میلیارد دلار تکمیل شد| تولید ۶۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه فاز ۱۴

بوشهر- حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تکمیل آخرین فاز پارس جنوبی با ۲.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خبر داد و گفت: روزانه ۶۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه فاز ۱۴ تولید خواهد شد.

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر در سه دهه اخیر، توسعه یافته و اکنون شاهد مجتمع‌های عظیم پالایشگاهی و همچنین طرح‌های بزرگ پتروشیمی در این منطقه هستیم.

وی افزود: اکنون روزانه بالغ بر ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه‌های استان بوشهر تولید و فرآورش و به خطوط سراسری منتقل می‌شود که با تکمیل فاز ۱۴ شاهد افزایش ظرفیت تولید گاز نیز خواهیم بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از افتتاح آخرین فاز پالایشگاهی پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: فاز ۱۴ در اواخر ماه جاری با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که پرونده تکمیل پالایشگاه‌های پارس جنوبی بسته می‌شود.

حسنوند خاطر نشان کرد: برای تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی بیش از ۲.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و انتظار می‌رود ۶۰ میلیون متر مکعب گاز روزانه تولید و فرآورش کند.

وی اضافه کرد: طی چند روز آینده دو پتروشیمی نیز مجموعا با سرمایه ‌گذاری ۹۰۰ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی مورد بهره‌ برداری قرار می‌گیرد که تولیدات ارزشمندی برای صادرات و افزایش درآمد ارزی خواهد داشت.

حسنوند یادآور شد: توجه به محیط پیرامونی از اساسی‌ترین مسائل در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است و از صنعت نفت انتظار داریم توجه لازم را به مسئولیت اجتماعی داشته باشند.

کد خبر: ۲۰۳٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha