۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران سال آینده هم نفوذ اجرایی دارد
رئیس بنیاد شهید:

حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران سال آینده هم نفوذ اجرایی دارد

رئیس بنیاد شهید گفت: حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌هایی که به نوعی از قانون بودجه کشور استفاده می‌کنند از حقوق کسب شده ایثارگران محسوب می‌شود و سال آینده هم این حکم به قوت خود باقیست.

به گزارش بازار، سید امیرحسین قاضی زاده در پاسخ سوالی درباره تکرار چنین حکمی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزود: این حکم قانونی همچنان به قوت خود باقیست و دستگاه‌های اجرایی و اداری سال ۱۴۰۲ هم به تبدیل وضعیت ایثارگران باقیمانده خود مکلف هستند.

وی در آماری خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۵۰ هزار ایثارگر مشمول در دستگاه‌ها تبدیل وضعیت شده اند که نام و مشخصات ۶۰ هزار از این تعداد در سامانه سازمان امور اداری استخدامی ثبت شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستگاه‌هایی که تاکنون کمتر به این حکم قانونی عمل کرده اند هشدار داد و گفت: این حکم قانون منتفی نمی‌شود مگر آنکه دایره شمولش تغییر یابد و بر همین اساس بی اعتنایی دستگاه‌ها در نهادهای نظارتی و مجلس قابل پیگیری و رسیدگی است.

براساس بند (و) قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور دستگاه‌های اجرایی و اداری مشمول موظف شده اند ایثارگران خود را به رسمی، تبدیل وضعیت کنند.

رؤسای سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه هم در تاریخ ۷ تیر ۱۴۰۱ با صدور و ابلاغ دستور العملی، مدیران همه دستگاه‌های مشمول اجرایی و اداری را به رعایت کامل حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران موظف کردند.

کد خبر: ۲۰۳٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      سلام لطفا پیگیر تبدیل وضعیت مربیان پیش دبستانی ایثارگر باشید همه گروهای آموزش و پرورش ایثارگر تبدیل وضعیت شدند به جز مربیان پیش