۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
رشد ۱۴ درصدی بیمه شدگان صندوق روستایی| رشد ۱۶۵ درصدی بودجه صندوق بیمه عشایر

رشد ۱۴ درصدی بیمه شدگان صندوق روستایی| رشد ۱۶۵ درصدی بودجه صندوق بیمه عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در دولت سیزدهم ۴۲۴ هزار و ۱۸۸ نفر بیمه شده جدید ثبت شده که ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یافته است.

به گزارش بازار، بیت الله برقراری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: این تعداد جذب بیمه شدگان در دولت سیزدهم معادل چندین سال در دولت‌های گذشته بوده است.

وی افزود: جامعه هدف ما روستاییان، کشاورزان، عشایر و ساکنان شهرهایی زیر ۲۰ هزار نفر هستند که جذب بیمه شدگان توسط کارگزاران صورت می‌گیرد.

به گفته وی، یک هزار و ۸۰۰ کارگزار فعال داریم که در خط مقدم این صندوق قرار دارند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از تدوین برنامه راهبردی پنج ساله صندوق خبر داد و گفت: این برنامه بر اساس اسناد بالادستی، قوانین و خرد جمعی تهیه شده است باید بر اساس این برنامه راهبردی حرکت کرد تا صندوق به ناآرامی نرسد و بر اساس محاسبات تعادل در منابع و مصارف داشته باشیم.

وی ادامه داد: رویکرد ما تحول آفرینی در صندوق روستایی با نگاه جهادی و انقلابی است.

برقراری عنوان کرد: سفرهای استانی یکی از مهمترین برنامه هاست که در این مسیر ۱۲ سفر استانی انجام داده ایم.

وی از افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی بیمه شدگان خبر داد و گفت: سطوح درآمدی در سال های گذشته تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده بود که در دولت سیزدهم ۶۰ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان داشت: سطح درآمد بیمه شدگان برای سال آینده نیز بیش از ۶۰ درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی در ۳ استان اجرا شد گفت: رشد شاخص های بیمه ای در این دولت خیره کننده است؛ سایر استان ها نیز بیمه تکمیلی می شوند.

برقراری افزود: در دولت سیزدهم ۴۰ درصد درآمد مستمری بگیران افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما ۲۵ میلیون نفر هستند گفت: این آمار بر اساس آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ بوده است، شرایط عضویت در صندوق از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود حدود ۹ میلیون نفر جامعه هدف ما هستند که تا کنون ۲ و نیم میلیون نفر عضو صندوق و ۱۶۹ هزار و ۲۹ نفر مستمری بگیر هستند که باید جذابیت برای بیمه شدگان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه این صندوق ۱۶۵ درصد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است گفت: در اصل، سه برابر رشد داشته ایم. بودجه امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که در لایحه ۱۴۰۲ به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

برقراری تاکید کرد: این موضوع نشانگر اهتمام دولت سیزدهم به روستاییان است؛ دولت سیزدهم و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهتمام خاصی به روستاییان و عشایر دارند.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما حرکت از بنگاه داری به سمت سهامداری است، گفت: این ریل گذاری انجام شده است، وضعیت سهام ها را رصد می‌کنیم برای این کار با یک شرکت تخصصی بورسی همکاری می کنیم تا سرمایه های مردم را افزایش دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطر نشان کرد: از اموال سهامداران صیانت می‌کنیم؛ همچنین در راستای حمایت از بیمه شدگان ۲۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۹۶ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

وی با اشاره به برنامه های دهه فجر گفت: دیدار مردمی و ترویج فرهنگ، گام دوم انقلاب اسلامی، تبیین انقلاب اسلامی و عدالت اجتماعی در فقرزدایی، گسترش چتر بیمه ای برای روستاییان، دیدار مردمی و حضور در روستاها، جهاد تبیین، دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، نشست با مدیران و مسئولان، دیدار با مراجع تقلید و علما از جمله برنامه هاست.

برقراری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین تاکید کردند از این رو باید خدمات انقلاب را در حوزه های مختلف تبیین کرد.

وی با اشاره به اینکه روستاییان و کشاورزان انسان های وفادار به انقلاب اسلامی هستند گفت: زحمات انقلاب بر روی دوش روستاییان بوده است و در عرصه های مختلف پای انقلاب ایستانده اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مهمترین برنامه برای دهه فجر، امیدآفرینی است. خدمات را برای مردم بیان کنیم تا نسبت به صندوق بیمه و اقدامات امیدوار شوند. در مصلی های نماز جمعه در سرسر کشور میز خدمات برپا کنیم تا همه مردم با خدمات این صندوق اطلاع پیدا کنند.

کد خبر: ۲۰۳٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      سن بازنشستگی راپایین بیارید ۶۵سال خیلی زیاد بیمه بعد ۶۵تاثیری نداره گناه دارن