۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
آمریکا ۷ نهاد ایرانی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد

آمریکا ۷ نهاد ایرانی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد نام هفت نهاد ایرانی را به بهانه کمک به روسیه در جنگ اوکراین در فهرست سیاه تجاری خود قرار داده است.

به گزارش بازار، بر اساس بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا، این نهاد آمریکایی روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد هفت شرکت ایرانی به بهانه تولید پهپادهایی که روسیه از آنها برای حمله به اوکراین استفاده کرده است، در فهرست سیاه تجاری این کشور قرار گرفته اند.

شرکت های ایرانی که در فهرست سیاه قرار گرفته اند شامل شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت اوج پرواز ما دو نفر، شرکت پراور پارس، صنایع هوایی قدس و صنایع هوایی شاهدهستند.

در بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا ادعا شده است که پهپادهای ایرانی به روسیه منتقل می شوند تا علیه اوکراین به کار گرفته شوند و این اقدام مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا است.

آمریکا پیش از این نیز، در راستای سیاست های فشار حداکثری علیه ایران اعلام کرد که حامیان برنامه های دفاع بازدارندگی موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده که نام هفت ایرانی در این فهرست قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۰۳٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha